یکی از نشریات معتبر و پرتیراژ چین، با تایید گزارش یک رسانه غربی در باره تلاش‌های ضد جاسوسی پکن در مقابله با سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) و کشته شدن تعدادی از جاسوسان این کشور، از این اقدام دفاع کرد.

به گزارش جماران، نیویورک تایمز اخیرا در گزارشی اعلام کرده بود که دولت چین از 2 سال پیش تاکنون به شکل نظام مند عملیات جاسوسی سیا در این کشور را که از سال 2010 شروع شده بود با کشتن یا زندانی کردن بیش از دهها منبع اطلاعاتی عقیم کرده و برای چندین سال آتی سیستم جمع آوری اطلاعات سیا را فلج کرده است.
گلوبال تایمز، نشریه ارگانی حزب حاکم چین روز سه شنبه در گزارشی از این اقدام دولت پکن دفاع کرد و نوشت: اگر چنین مطلبی درست باشد برای چین یک پیروزی بزرگ محسوب می شود.
گزارش می افزاید: اگر این مطلب دقیق باشد آن زمان واشنگتن باید بداند که در کجای کار اشتباه کرده که جاسوسانش شناسایی و شبکه جاسوسی اش در هم شکسته شده است.
نشریه چینی از تلاش های این کشور به عنوان مقابله با جاسوسی در مجموع دفاع کرد و افزود: چین به هر صورت از منافع و امنیت ملی خود دفاع می کند.
روزنامه حتی به آمریکا هشدار داده است که چنانچه قصد راه اندازی شبکه جاسوسی دیگری را در این کشور داشته باشد به همان سرنوشتی مبتلا خواهد شد که نیویورک تایمز گزارش کرده است.
روزنامه آمریکایی در گزارش خود به سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۲ میلادی اشاره کرده بود که در جریان برنامه ضدجاسوسی چین، چنین مسایلی رخ داده است.
البته گلوبال تایمز این مطلب را در مجموع موهوم و نادرست دانسته و افزوده است که انتشار چنین گزارش های ساختگی درست نیست.
«هوا چون اینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین هم در پاسخ به سئوالات رسانه ای در این باره ابراز بی اطلاعی کرده و فقط گفته است که نهادهای ذی ربط چین وظایف خود را با دقت انجام می دهند.
انتشار این گزارش ها در حالی صورت می گیرد که دولت چین و سازمان سیا هنوز نسبت به این مساله واکنشی نشان نداده اند.
نیویورک تایمز در گزارش خود شکست اطلاعاتی سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) را یکی از بدترین موارد ممکن در چندین دهه گذشته دانسته است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.