رئیس‌جمهوری آمریکا در جریان نخستین سفر رسمی خود به سرزمین‌های اشغالی، بر تداوم حمایت کشورش از اسرائیل تأکید کرد.

به گزارش جماران به نقل از اسکای‌نیوز، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، امروز- دوشنبه همراه با یک هیات بزرگ هزار و ۵۰۰ نفره، در چارچوب نخستین سفر خارجی، بعد از عربستان، وارد سرزمین‌های اشغالی شدند.

ترامپ در بدو ورودش به سرزمین‌های اشغالی اظهار داشت که وی برای ترمیم شکاف موجود در روابط بین واشنگتن و تل‌آویو، این سفر را انجام داده است.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت: «به همکاری نزدیک با شما علاقه‌مندم و از شما حمایت خواهیم کرد.»

وی افزود: «پیش‌روی ما، فرصت‌های کمیابی برای برقراری ثبات در این منطقه و شکست دادن تروریسم وجود دارد، باید برای ساختن آینده‌ای که دولت‌های منطقه بتواند در امنیت در آن زندگی کنند، همکاری کنیم.»

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس، گفت که هرگز نباید به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای داده شود.

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا نیز در مورد این سفر گفت که اکنون فرصتی یافته‌ایم برای «پیشبرد مذاکرات صلح» و ترامپ «حاضر است شخصا» در این راه تلاش کند.

او همچنین از ملاقاتی سه‌جانبه بین مقامات آمریکایی، اسرائیلی و فلسطینی خبر داد که قرار است در آینده‌ای نزدیک برگزار شود.

گفته شده است که یکی از اهداف اصلی او در این سفر، احیای روند مذاکرات صلح در منطقه است. 

از سوی دیگر، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل در سخنان خود در آیین استقبال از دونالد ترامپ، این سفر رئیس‌جمهوری آمریکا را «رویدادی تاریخی» نامید.

نتانیاهو به این امر بی‌سابقه نیز اشاره کرد که هواپیمای حامل رئیس‌جمهوری آمریکا در پروازی مستقیم از ریاض در عربستان سعودی به تل‌آویو آمده است.

نتانیاهو ابراز امیدواری کرد که او نیز در آینده‌ای نزدیک در مقام نخست‌وزیر اسرائیل در پروازی مستقیم از تل‌آویو به ریاض برود.

«رئوون ریولین» رئیس رژیم صهیونیستی نیز در سخنانی در استقبال از دونالد ترامپ، او را رئیس‌جمهوری «مهم‌ترین کشور هم‌پیمان اسرائیل» نامیده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.