'محمد الصبان' (Mohammed Al-Sabban) مشاور ارشد دولت عربستان سعودی درارتباط با سفر دونالد ترامپ به ریاض و موضوع نقض حقوق بشر درعربستان به فرانس 24 گفت: حقوق بشر مساله مهمی نیست.

به گزارش جماران، الصبان که از سوی این شبکه تلویزیونی به عنوان مشاور ارشد دولت سعودی معرفی شد، در پاسخ به این سوال که آیا در این سفر باره وضعیت حقوق بشر درعربستان نیز صحبتی شد، گفت: تصور نمی کنم حقوق بشر مساله مهمی باشد و از اولویت های رئیس جمهوری آمریکا در این سفر قرار گیرد.
وی با دورکردن بحث از موضوع حقوق بشر به سوی مسائل اقتصادی اظهار داشت: ما در مجموع از امضای توافق نامه های اقتصادی با آمریکا بهره مند می شویم ، بویژه توافقی که در بهبود و تنظیم وضعیت اقتصادی به ما کمک کند، عربستان سعودی به شدت به صادرات نفت متکی است و90 درصد عایدی دولت از نفت است ودرچشم انداز 2030 تلاش داریم به دیگر منابع اقتصادی همچون گردشگری و بهره وری های داخلی روی آوریم.
الصبان بار دیگر در پاسخ به این سوال که آیا بحث حقوق بشر و نگرانی درباره آزادی های مدنی مطرح است یانه ؟ گفت:نه !عربستان سعودی به خوبی'از این' حقوق بشر آگاه است و ما در بسیاری از سازمان های بین المللی حقوق بشر از جمله در کمیته حقوق بشر سازمان ملل عضو هستیم.
مشاور ارشد دولت سعودی در ادامه گفت: تلاش داریم تا بهترین سعی خود را دراین زمینه انجام دهیم، البته برخی اشتباهاتی بوده و برخی کارها ناخواسته در مسیر درست آن انجام نداده ایم ، که البته در طول زمان می توان آنها را برطرف و اصلاح کرد.
الصبان افزود : البته این مشکل عربستان سعودی نیست بلکه دیگر کشورها نیز چنین مشکلی دارند، اما ما در مسیر درست قرار داریم و به همین خاطر فکر می کنم ترامپ خواهان درگیر شدن دراین مساله نیست، درگیرشدن دراین مساله بحث های طولانی دارد، چراکه مسائل جدی تر ومهم تر دیگری غیر از آن وجود دارد که وی باید با دولت سعودی به آنها بپردازد و گفت و گو کند.
این مقام سعودی در پایان گفت: من فکر می کنم سفر ترامپ به عربستان یک سفر تاریخی است.
دونالد ترامپ دراولین سفر خارجی خود پس از رسیدن به مقام ریاست جمهوری آمریکا روز گذشته برای انجام سفری دو روزه، وارد ریاض شد و در جریان این دیدار یک توافق تسلیحاتی 110 میلیارد دلاری بین دو طرف به امضا رسید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.