آخرین گروه از شورشیان مسلح در استان حمص، امروز در حال تـرک این منطقه هستند. با خروج شورشیان، این شهر به کنترل کامل ارتش سوریه درمی‌آید.

به گزارش جماران به نقل از رویترز، آخرین گروه از شورشیان مسلح در بخشی از شهر حمص، پیش از ظهر امروز- یکشنبه- روند خروج از این شهر را آغاز کرده‌اند. با خروج این شورشیان که به همراه خانواده‌هایشان صورت می‌گیرد، شهر حمص به کنترل کامل ارتش سوریه درمی‌آید.

تلویزیون دولتی و گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» روز شنبه گزارش دادند، قرار است آخرین گروه از شورشیان، یکشنبه از شهر خارج شوند.

خروج شورشیان از این شهر در پی توافق‌ها برای ترک شهرها و مناطق غربی سوریه که در کنترل آن‌ها ولی در محاصره نیروهای دولتی است، صورت می‌گیرد.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز گزارش داد، شماری نزدیک به ۴۰۰ نفر ازجمله ۱۰۳ شورشی مسلح، عصر روز شنبه منطقه «الوعر» را ترک کردند. بر این اساس، آن‌ها سوار اتوبوس‌هایی شده‌اند که راهی «جرابلس» در مرز ترکیه یا مناطق تحت کنترل شورشیان در ادلب بودند.

«دیده‌بان حقوق بشر سوریه» تصریح کرد، دژبان‌های روس، در حال ورود به منطقه الوعر هستند و قرار است ارتش سوریه، پس از آن‌که شورشیان حمص را به‌طور کامل تخلیه کردند، وارد آن شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.