«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا که در ریاض به سر می برد،‌ روز یکشنبه در سخنانی با حضور اعضای شورای همکاری خلیج فارس گفت:‌ مبارزه با تروریسم جنگ میان ادیان نیست، بلکه جنگ میان خیر و شر است.

به گزارش جماران به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز،‌ ترامپ در ادامه افزود: همکاری ها با آمریکا امنیت را از طریق ثبات و نه افراط گرایی تقویت خواهد کرد.
ترامپ افزود: 'ما در اینجا برای نظریه پردازی یا تحمیل سبکی از زندگی بر دیگران، جمع نشده ایم'.
نشست «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و مقامات ارشد شش کشور عرب عضو شورای همکاری خلیج فارس امروز یکشنبه در ریاض پایتخت عربستان برگزار شد.
در این اجلاس که در چارچوب برنامه های سفر دو روزه ترامپ به عربستان برگزار شد،‌ توافقنامه ای برای جلوگیری از حمایت مالی از گروه های تروریستی از طریق این شش کشور به امضا رسید.
دونالد ترامپ روز گذشته (شنبه) در اولین سفر خارجی خود از زمان آغاز ریاست جمهوری ‌اش وارد ریاض شد و مورد استقبال رسمی 'سلمان بن عبدالعزیز' شاه سعودی قرار گرفت.
در اولین روز سفر ترامپ به عربستان، یک قرارداد تسلیحاتی 110 میلیارد دلاری بین دو کشور امضا شد.
برگزاری اجلاس با کشورهای عرب عضو شورای همکاری خلیج فارس٬ نشست با سران برخی کشورهای عرب و مسلمان و دیدار از مرکز جدید اختصاص یافته برای مبارزه با تروریسم از جمله برنامه های ترامپ درعربستان اعلام شده است.
ترامپ قرار است بعد از سفر به سعودی عازم فلسطین اشغالی برای دیدار با مقامات رژیم اشغالگر صهیونیستی شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.