رییس هیات نظارت بر انتخابات شورای شهر استان تهران در واکنش به اظهارات تقی پور مبنی بر ایجاد شائبه در شمارش آرا و درخواست برای بازشماری آرا، گفت: اینگونه اظهارات در این مرحله که نتیجه مشخص نشده به طور حتم تشویش اذهان عمومی است؛ البته دغدغه نامزدها محترم است اما باید صبر کنند تا نتیجه رسمی بیرون بیاید.

به گزارش جماران، علیرضا رحیمی در واکنش به اظهارات مهدی چمران مبنی بر اینکه نتایج صندوق‌های شورا بجای اینکه در فرمانداری تجمیع و اعلام شود، مستقیما به وزارت کشور داده‌اند، اظهارکرد: موضوع ثبت نتایج آرا به صورت خودکار و الکترونیکی در سامانه وزارت کشور از خود شعبه انجام و تجمیع می‌شود. صورتجلسه نتایج آرا شعبه، توسط نمایندگان هیات اجرایی و نظارت و ناظران کاندیدا که توسط فرمانداری مجوز داده شدند، امضا می شود و این صورتجلسه توسط خود مسول شعبه درسامانه وزارت کشور ثبت می‌شود.

رییس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران افزود: بعد از اعلام نتایج کسانی که شکایت داشته باشند، می‌توانند به هیات اجرایی تقدیم کنند و این شکایت‌ها در هیات نظارت و اجرایی ظرف ۱۰ روز رسیدگی و بررسی می‌شود.

رحیمی ادامه داد: آقای چمران و کسانی که این گونه اظهارات را مطرح می کنند، شاید نسبت به فرایندها به روز نیستند و شاید هم آخرین دستور العمل ها به آن‌ها نرسیده است. سیستم شمارش آرا و موضوع نظارت کاملا روشن است؛ به هر حال ناظران کاندیداها، در مواردی که از سوی فرمانداری مجوز داده شد، در پای صندوق‌های رای حضور داشتند و برای شمارش هم حضور دارند.

او در پاسخ به این سوال که یکی از اعضای شورا گفته است که اجازه حضور نماینده‌ها را در مرحله تجمیع نمی‌دهند، گفت: نمایندگان کاندیداها در صندوق شعب حضور دارند و در مرحله تجمیع هم چیزی غیر از صورتجلسه‌ای که نمایندگان کاندیدا یا ناظران امضا کردند، انجام نمی‌شود.

رحیمی همچنین در واکنش به اظهارات تقی پور مبنی بر ایجاد شائبه در شمارش آرا و درخواست برای بازشماری آرا، گفت: اینگونه اظهارات در این مرحله که نتیجه مشخص نشده به طور حتم تشویش اذهان عمومی است؛ البته دغدغه نامزدها محترم است اما باید صبر کنند تا نتیجه رسمی بیرون بیاید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.