منابع خبری از آغاز مذاکرات رسمی میان شاه عربستان و رئیس جمهوری آمریکا در ریاض پایتخت، خبر دادند.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه از ریاض، مذاکرات رسمی سلمان بن عبد العزیز شاه عربستان و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه با حضور مسئولان بلند پایه دو طرف در قصر یمامه در ریاض آغاز شده است.
شبکه الاخباریه سعودی با پوشش خبری بخشی از این نشست،‌ اعلام کرد مبارزه با ترویسم و بحران یمن از جمله محورهای مورد گفت وگوی دو طرف است.
مسائل منطقه ای و روابط سیاسی و اقتصادی میان دو کشور نیز از جمله موضوعات مورد بحث میان طرفین است.
بر اساس این گزارش «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به همراه هیات بلند پایه کشورش روز شنبه وارد فرودگاه بین المللی 'ملک خالد' ریاض شد و مورد استقبال رسمی ملک سلمان پادشاه سعودی قرار گرفت.
پادشاه عربستان هفته گذشته با ارسال دعوت نامه هایی به 17 کشور عربی و اسلامی از رهبران این کشورها خواست که در اجلاسی با حضور رئیس جمهوری آمریکا در ریاض،‌ حضور یابند.
طبق اخبار منتشر شده، امضای قراردادهای نظامی و تسلیحاتی با عربستان از مهم ترین رویدادهای این سفر محسوب می شود.
گفته می شود که در سفر ترامپ به عربستان، قراردادهایی تا 300 میلیارد دلار در زمینه های تسلیحاتی و سرمایه گذاری های مشترک میان دو طرف به امضا خواهد رسید؛ حجم چنین فروش های تسلیحاتی در سال های اخیر کم سابقه توصیف شده است و این در حالی است که عربستان هم اکنون به دلیل کاهش شدید درآمدهای نفتی و سوء مدیریت های اقتصادی به شدت تحت فشار قرار دارد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.