سخنگوی وزارت کشور گفت: قطعا بعد از ساعت 24 هیچ رایی اخذ نمی شود.

به گزارش جماران، سیدسلمان سامانی شامگاه جمعه در گفت و گو با شبکه خبر اظهار داشت: شورای نگهبان هم به ناظران خود در شهرستان ها اعلام کردند که رای گیری در ساعت 24 باید اتمام پذیرد.
وی افزود: در شعباتی که خلوت تر هست مردم حضور پیدا کنند؛ همکاران ما در شعبات اخذ رای مستقر هستند و آرای آنها را اخذ می کنند.
سامانی گفت: تلاش می شود در حداقل زمان ممکن بتوانیم نتایج را اعلام بکنیم و مهمتر، رعایت دقت و صحت در شمارش آرا و تجمیع آنهاست که امید است هر دو را در کنار هم داشته باشیم و نتایج مشارکت مردم را در اسراع وقت داشته باشیم.
وی افزود: ‌از آنجایی که انتخابات باید در روز جمعه برگزار شود محدودیت زمانی تا ساعت 24 روز جمعه در قانون برای اخذ رای پیش بینی شده است.
سامانی افزود: تصمیمی که در ستاد انتخابات کشور و توسط وزیر کشور گرفته شد این بود که اخذ رای تا راس ساعت 24 ادامه یابد. اطلاعیه ای که پخش شد این سوء تفاهم را ایجاد کرد که فرآیند اخذ رای به پایان رسیده و صرفا از کسانی که در داخل شعبات هستند اخذ رای به عمل می آید و این صحیح نیست.
وی ادامه داد: طبق تصمیمی که در ستاد انتخابات گرفته و توسط وزیر به تمامی استانداری ها ابلاغ شد این فرآیند تا ساعت 24 امشب ادامه دارد و از تمامی استانداری ها، فرمانداری ها و بخشداری ها خواسته شد تا در یک ساعت باقیمانده به نحوی تدبیر کنند که تمام افرادی که مراجعه می کنند رایشان تا قبل از ساعت 24 اخذ شود.
وی گفت: ما قطعا بعد از ساعت 24 هیچ رایی را نمی توانیم اخذ کنیم. شورای نگهبان هم به ناظران خودشان در شهرستان ها اعلام کردند که فرآیند اخذ رای تا ساعت 24 اتمام پذیرد. از تمامی مردم عزیزیی که با انگیزه برای مشارکت در این انتخابات در صندوق های اخذ رای شرکت کردند امیدواریم بتوانیم تمامی افرادی که الان در شعبات حضور دارند تا آخرین برگ رای و تا قبل از ساعت 12 اخذ کنیم.
سامانی گفت: نهایتا این که در سایت وزارت کشور هم اطلاع رسانی خواهد شد شعباتی که در حال حاضر خلوت هستند و افرادی که در شعبات پر ازدحام و پر تراکم قرار گرفته اند می توانند به آن شعبات مراجعه کنند و رای خود را در یک ساعت باقیمانده ارائه کنند.
وی افزود: درخواست دارم کسانی که می خواهند در این جشن ملی مشارکت داشته باشند این یک ساعت را غنیمت شمرده و در شعبات خلوت تر حضور یابند و با تمام قوا همکاران در شعبات مستقر هستند و رای آنها را اخذ کنند.
سامانی در خصوص ارائه نتایج نخست انتخابات گفت: من زمان دقیقی را نمی توانم اعلام کنم ولی دو قید را در ارتباط با اعلام نتایج حتما خواهیم داشت. یکی این که در حداقل زمان ممکن بتوانیم نتایج را اعلام کنیم و دوم و مهمتر رعایت صحت و دقت در شمارش آرا و تجمیع نتایج است که توامان سعی می کنیم هر دو موضوع را در کنار هم داشته باشیم و نتایج حاصل از مشارکت مردم عزیز را در اسرع وقت به آنها اعلام کنیم.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.