افشاگر کنونی و کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا اعلام کرد: رابرت مالر، دادستان ویژه پرونده ارتباط ترامپ با روسیه زمانی که به عنوان رئیس اف‌بی‌آی فعالیت داشته با استفاده از برنامه‌های جاسوسی داخلی قانون اساسی را نقض کرده بود.

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ویلیام بینی، افشاگر کنونی و کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا گفت: مشکل من با رابرت مالر این است که او با یک برنامه جاسوسی تحت عنوان استلار ویند موافقت کرد و از سال 2001 از این برنامه در آژانس امنیت ملی در رابطه با جرائم عادی استفاده کرد. او در سال 2011 در جریان مصاحبه‌ای با مجله تایم به این اقدام خود اذعان کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا به تازگی رابرت مالر را به عنوان دادستان ویژه برای هدایت تحقیقات مربوط به ادعای دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ و ارتباط ترامپ با این کشور منصوب کرده است.

بینی افزود: اصرار مالر برای استفاده از روش‌های نظارت جاسوسی محرمانه که تنها برای مسائل امنیت ملی طراحی شده تمایل او را برای نقض قانون اساسی آمریکا نشان می‌دهد.

وی افزود: این بدان معناست که مالر به سوگند خود برای دفاع از قانون اساسی در برابر تهدیدهای داخلی و خارجی پایبند نبوده است.

ویلیام بینی به مدت 36 سال برای آژانس امنیت ملی آمریکا فعالیت کرد و در سال 2001 بازنشسته شد. او بسیاری از سیستم‌های جمع‌آوری اطلاعاتی را که هنوز توسط آژانس امنیت ملی استفاده می‌شود، خلق کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.