رئیس سابق پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) هدایت پرونده تحقیقات در مورد احتمال تبانی تیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با روسیه و تاثیرگذاری مسکو بر انتخابات ریاست جمهوری 2016 ایالات متحده را برعهده گرفت.

به گزارش جماران به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، ترامپ هر گونه ارتباط با مسکو را رد کرده، اما انتصاب یک وکیل خاص و مقتدر، بحرانی را تشدید می کند که مقام ریاست وی را با تهدید مواجه می سازد.
ترامپ متهم است که با برکناری جیمز کومی رئیس سابق اف بی آی، درصدد جلوگیری از تحقیقات در مورد مساله ارتباط تیم خود با روسیه برآمده است. 
حال رابرت مولر که شخصیتی مورد احترام در آمریکا است و سکان هدایت اف بی آی را پس از حملات یازدهم سپتامبر برعهده داشته، برای ادامه تحقیقات در مورد ارتباط احتمالی تیم ترامپ و روسیه انتخاب شده است. 
مولر 72 ساله که کهنه سرباز جنگ ویتنام است، مسئولیت تحقیقات اف بی آی در مورد تمهیدات احتمالی دولت روسیه برای تاثیر بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و موارد مرتبط را برعهده گرفته است.
ترامپ به این مساله واکنش نشان داده، اگرچه به طور مستقیم در مورد انتصاب مولر اظهارنظری نکرده است. 
وی اعلام کرد: همان طور که بارها گفته ام، تحقیقات دقیق تائید می کند که بین کمپین من و یک کشور خارجی، تبانی نشده است. 
انتصاب مولر به این پست در حالی روی می دهد که ترامپ به مواردی همچون افشای اسرار آمریکا با مقام های روس در کاخ سفید متهم است.
فشارها در کنگره برای انجام تحقیقات مستقل در مورد روابط تیم ترامپ و مسکو شدت یافته است.
ترامپ ضمن رد هر گونه ارتباط بین تیم اش با روسیه، روز گذشته (چهارشنبه) گفت که با من بیش از هر رئیس جمهوری دیگری در تاریخ آمریکا غیرمنصفانه رفتار شده است. 
اما درخواست ها برای تحقیقات مستقل در این مورد پس از انتشار گزارش هایی مبنی بر فشار ترامپ بر کومی برای بستن پرونده تحقیقات مایکل فلین شدت گرفته است.
مایکل فلین مشاور امنیت ملی سابق ترامپ بود که به دلیل نگفتن حقیقت در مورد ارتباط با سفیر روسیه در واشنگتن قبل از به قدرت رسیدن ترامپ، برکنار شد. 
فشار ترامپ بر کومی به رغم رد شدن از سوی کاخ سفید، رئیس جمهوری را در معرض اتهام مانع تراشی در اجرای عدالت و استیضاح قرار داده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.