رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که مسکو برای انتشار فایل صوتی دیدار وزیر خارجه این کشور و رئیس‌جمهوری آمریکا دیدار دارد.

به گزارش جماران به نقل از تاس، «ولادیمیر پوتین» امروز – چهارشنبه- به دنبال برخی جنجال‌ها پس از انتشار گزارشی درباره انتقال برخی اطلاعات محرمانه در دیدار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، اعلام کرد که کشورش آماده است فایل صوتی این دیدار را در اختیار کنگره آمریکا قرار دهد.

وی با رد این گزارش‌ها از آن به عنوان «شیزوفرنی» یاد کرد.

پوتین همچنین تاکید کرد که ترامپ هیچ‌گونه اطلاعات محرمانه‌ای را در اختیار سرگئی لاوروف قرار نداده است.

پیش از این برخی منابع گزارش داده بودند که رئیس‌جمهوری آمریکا، در دیدار اخیر خود با سرگئی لاوروف و «سرگئی کیلسیاک» سفیر روسیه در واشنگتن، اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای درباره گروه داعش را با آن‌ها در میان گذاشته است.

نهادهای اطلاعاتی آمریکا آن اطلاعات فوق‌سری را از یکی از کشورهای متحد واشنگتن دریافت کرده بودند و اجازه قبلی ارائه آن به روسیه را نداشتند.

سرگئی لاوروف، چهارشنبه گذشته (۱۰ می) به همراه سرگئی کیسلیاک ، در کاخ سفید با دونالد ترامپ دیدار کرد.

مخالفان دولت ترامپ به شدت از آن دیدار انتقاد کرده بودند، به خصوص که «مایک فلین» مشاور امنیت ملی سابق ترامپ به خاطر تماس‌هایش با سرگئی کیسلیاک و گفت‌وگوی غیرمجاز با وی درباره آینده تحریم‌های آمریکا علیه روسیه بود که برکنار شد.

دو مقام روس همچنین یک روز پس از اخراج ناگهانی «جیمز کومی» رئیس پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) به کاخ سفید رفتند.

جیمز کومی در حال تحقیق درباره اتهام تماس‌های گذشته اطرافیان دونالد ترامپ با روسیه بود که اخراج شد؛ کاخ سفید می‌گوید رئیس اف‌بی‌آی به خاطر نارضایتی از عملکردش در پرونده ایمیل‌های هیلاری کلینتون کنار گذاشته است.

طبق این گزارش، رئیس جمهوری آمریکا درباره نقشه یک عملیات داعش علیه آمریکا صحبت کرد و به دو مقام روس گفت که در کدام یک از شهرهای تحت کنترل داعش، این گروه در حال تدارک چنین حمله‌ای است.

کارشناسان امنیتی ابراز نگرانی کرده اند که روسیه بتواند با سرنخی که از دونالد ترامپ گرفته اند منبع اطلاعات (کشور متحد آمریکا) و شگردهای جاسوسی آن کشور از داعش را کشف کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.