رزمندگان جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء که از روز جمعه حملات خود به شهر 'القیروان' واقع در غرب موصل را از محور جنوبی آغاز کرده‌اند، توانستند مناطق بسیاری را در این محور آزاد کنند.

به گزارش جماران از دفتر جنبش اسلامی مقاومت اسلامی نُجَباء در ایران، رزمندگان این جنبش طی روزهای اخیر توانستند مناطق جنوبی شهر 'القیروان' را از اشغال تروریست‌های تکفیری داعش آزاد و آن مناطق را پاکسازی کنند.
در این عملیات که با نام 'محمد رسول الله 2' و از روز جمعه 22 اردیبهشت با همکاری سایر گروه‌های مقاومت در چهار محور آغاز شد، روستاهای مهمی از جمله 'کرکش'، 'السطان' و 'ثری الکراح' در نخستین ساعات درگیری‌ به کنترل این نیروها درآمد و پاکسازی خانه به خانه آن نیز صورت پذیرفت.
همچنین یگان موشکی مقاومت اسلامی نُجَباء یک دستگاه خودروی تویوتای متعلق به عناصر داعش که قصد انفجار انتحاری در محور القیروان را داشت، منهدم کرد که هر دو سرنشین آن به هلاکت رسیدند.
با توجه به روند پیشروی‌های صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود که رزمندگان سازمان بسیج مردمی (الحشد الشعبی) عراق در روزهای آتی به شهر القیروان در استان نینوی رسیده و سپس عملیات آزادسازی این شهر را کلید بزنند.
هم اکنون 'القیروان' پس از موصل و تعلفر، به بزرگترین اتاق عملیات داعش تبدیل شده است.  این شهر راهبردی، موصل و تعلفر را به مرزهای سوریه متصل می‌کند که با پاکسازی این شهر، فشاری بیشتری به تروریست‌های محاصره شده در تعلفر وارد خواهد شد.
عملیات آزادسازی بخش غربی موصل توسط نیروهای عراقی در اول اسفندماه سال گذشته (19 فوریه 2017) آغاز شد.
شهر موصل - دومین شهر بزرگ عراق - از سال 2014 در اشغال گروه تروریستی داعش قرار دارد.
بخش شرقی آن در عملیاتی که به فرمان حیدرالعبادی نخست وزیر و فرمانده کل قوای عراق از 26 مهرماه سال جاری آغاز شد، از وجود داعش پاکسازی شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.