همزمان با سفر جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح امارات به آمریکا، دو کشور توافق جدیدی در زمینه همکاری دفاعی به امضا رساندند.

به گزارش جماران به نقل بخش عربی خبرگزاری رویترز، «کریستوفر شیروود»، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) عصر امروز (سه شنبه) اعلام کرد که واشنگتن و ابوظبی توافق دوجانبه جدیدی برای همکاری دفاعی امضا کردند که میزان و شرایط حضور نظامی آمریکا در این کشور را مشخص می کند.

بر اساس این گزارش، سخنگوی پنتاگون در گفت و گو با رویترز در این باره اظهار داشت: این توافق به ارتش آمریکا اجازه می دهد در صورت لزوم نسبت به شماری از سناریوهای داخل و اطراف امارات، واکنش بهتری داشته باشد.

در همین حال، وزارت دفاع آمریکا نیز با صدور بیانیه ای تاکید کرده که توافق جدید با امارات راه همکاری با استحکام و انعطاف پذیری بیشتری علیه برخی تهدیدها طی ۱۵ سال آینده را هموار می سازد.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، «جیمز ماتیس»، وزیر دفاع آمریکا توافق جدید با امارات را فصل تازه ای از شراکت دو کشور برشمرده و خاطر نشان ساخته که به دنبال ادامه همکاری میان دو کشور برای پشتیبانی از امنیت و ثبات در خاور میانه و جهان هستند.

این در حالی است که در حالی که «محمد بن زاید آل نهیان»، ولیعهد ابوظبی، پایتخت امارات و جانشین فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور در سفری دو روزه راهی واشنگتن شده و شامگاه دیروز نیز در کاخ سفید با «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا دیدار و گفت و گو کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.