-شصت و نهمین سالگرد اعلام تاسیس رژیم صهیونیستی که به روز «نکبت» معروف است امسال در حالی گذشت که هنوز فلسطینیان سخن از حق خود برای بازگشت به وطن و تشکیل یک کشور مستقل و مقاومت تا آزادسازی فلسطین می زنند و نشانی از ناامیدی در آنها دیده نمی شود.

به گزارش جماران ؛ 15 ماه مه سالگرد تاسیس رژیم اشغالگر قدس است و امسال نیز فلسطینیان در این روز بار دیگر بر مطالبات و خواسته های خود پافشاری کردند.
«سالم عطاالله» مسئول واحد سیاسی «جنبش مجاهدان» به مناسبت روز نکبت تاکید کرد که بازگشت آوارگان فلسطینی به کشور، جوهر و اساس نزاع ده ها ساله در خاک فلسطین است. 
او گفت: هیچ کس اجازه ندارد در این حق مسلم مردم فلسطین کوتاهی به خرج دهد و هرگونه کوتاهی در این زمینه به منزله خیانت و جنایت ملی است. 
وی افزود: سالگرد روز نکبت، در حالی یادآور خیانت حکومت های عربی است که هنوز هم این خیانت ها از سوی قدرت های متنفذ موجود عرب ادامه دارد و ما شاهد دنباله روی آنها از ایالات متحده آمریکا در تامین امنیت رژیم صهیونیستی هستیم. 
این عضو بارز جنبش مجاهدان، مسئولیت ادامه سالهای سراسر نکبت را متوجه جامعه جهانی کرد و آن را شریک جنایت های صهیونیست ها دانست که در حق مردم مظلوم فلسطین روا داشته شده است. به گفته او همین باعث می شود امید بستن به جامعه جهانی کاری بیهوده و بی نتیجه باشد. 
عطاالله خواستار تشکیل مرجعیت یکپارچه ملی در فلسطین شد تا همه انرژی موجود در فلسطین را صرف تحقق هدف مهم آزاد سازی این کشور کند. 
در همین راستا، «جبهه خلق برای آزادی فلسطین» تاکید کرد که فلسطینی ها بر ایفای کامل حقوق تاریخی خود در برخورداری از وطن اصرار دارند و با ایستادگی در برابر هرگونه طرح های فریبکارانه، آزادی فلسطین از بحر تا نهر را در گوش نسل های آینده زمزمه می کنند. 
جبهه خلق ضمن مخالفت صریح با راهکارهای سازشکارانه در قبال رژیم صهیونیستی و تفاهم نامه های سیاسی و اقتصادی و امنیتی ناشی از آن تاکید کرد: عدم کارآیی و شکست این مسیر کاملا روشن شده برای همین نیز ما در کنار سایر گروه های مبارز فلسطینی مسیر مبارزه را تا رسیدن به آزادی و استقلال کامل ادامه می دهیم. 
حزب «ملت» نیز به نوبه خود در این باره تاکید کرد که امروز نیاز به یک راهبردی متکامل داریم تا مقاومت مردمی را در مقابل رژیم اشغالگر صهیونیستی و شهرک نشینان آن تقویت کرده و علاوه بر پایان دادن به دودستگی های داخلی و برقراری وحدت، از حمایت های روزافزون بین المللی در این مسیر بهره برداری کنیم. 
حزب ملت همچنین نسبت به فروغلتیدن در طرح ها و راه حل های منطقه ای مبتنی بر ائتلاف های توهم آمیز که به دنبال فتح بابی برای عادی سازی روابط عربی – صهیونیستی است هشدار داد. 
«جمال الخضری» نماینده پارلمان فلسطین نیز هشدار داد که گسترش شهرک سازی ها و تشدید تجاوزگری و محاصره از تبعات روز نکبت است که تا به امروز ادامه دارد و رژیم صهیونیستی هر چیز مربوط به فلسطین را هدف قرار داده و حاضر نیست به حقوق قانونی مردم فلسطین اعتراف کند. برای همین نیز سعی می کند واقعیت های میدانی را به نفع خواسته های خود تغییر دهد. 
این نماینده فلسطینی وحدت بین فلسطینی ها را کوتاه ترین و سریع ترین راه برای بازیابی حقوق غصب شده ملت فلسطین دانست و گفت: حق بازگشت فلسطینی ها حقی مقدس است که هیچ کس در هیچ شرایطی نمی تواند از آن دست برداشته و عقب نشینی کند. 
کمیته های مقاومت نیز در این باره تاکید کرد که فلسطین سرزمین اسلامی – عربی است و با همه تلاش ها و دست و پا زدن های اسرائیل و حامیان آن به ویژه ایالات متحده آمریکا هرگز به چیز دیگری تبدیل نخواهد شد. و مسیر مقاومت اولین گزینه برای آزاد سازی همه خاک فلسطین و رهایی از تبعات روز نکبت است. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.