روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: حجت‌الاسلام و المسلمین سعید جوادی آملی در یادداشتی ضمن دعوت مردم به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری، از دکتر حسن روحانی حمایت کرد.

به گزارش جماران، متن یادداشت چنین است.

اصطفاء و انتخاب که شانى از شئون الهى است به معناى گزینش نخبگان و پذیرش شایستگانى است که خداوند عالم به منظور تحقق و ظهور اراده خویش در قلمرو تکوین و یا گستره تشریع آنان را اختیار نموده.
تجلّى همین معنا و رقیقه همان حقیقت در عرف دین مداران انتخابات نامیده شده و حضور شایستگان در عرصه حکومت و گزینش صالحان در صحنه سیاست در جهت تحقق اراده مردم را اصطفاى انسانى می‌خوانند.
این کشور و این مردم با داشتن افکار بلند، اندیشه هاى عمیق، تجربیات موفّق در عرصه هاى مختلف براساس تصمیمى حکیمانه و اراده‌اى عاقلانه و با اعتنا به ذخائر غنىّ علمى و فرهنگی این مرز و بوم و با ملاحظه منابع سرشار به ویژه نیروى انسانى، در دوره حاضر شخصیتى را در صدر برنامه هاى اجرائى کشور قرار داده‌اند که ضمن احراز پیشینه مناسب علمى در عرصه دانش‌هاى اسلامى اعمّ از حوزوى و دانشگاهى در مقیاس جهانى، اهل سیاست و مبارزه از پیش از انقلاب و پیگیر مسائل کشور، اسلام و ملت بوده و با عزم جدى ملازم بنیان گذار جمهورى اسلامى امام راحل (قدس سره) بوده و در تمام دوران هشت سال دفاع مقدس در کنار فرمانده جنگ و جبهه و قائم مقام فرمانده کل قوا امام خمینى (ره) آیت‌‌الله هاشمى رفسنجانی نقش موثر داشته، و همچنین پنج دوره نماینده مجلس و شانزده سال امین و نماینده رهبرى در شوراى امنیت ملّى و با تجربه حضور در دهها میدان عمده و اساسى جهانى که در فراز آنها معاهده افتخار آمیز برجام که سند عزّت و قباله اقتدار ملّى این مردم و کشور است در صحیفه عمل خویش دارد.
آنچه ملّت بزرگ ایران و نیز ملتهاى مختلف جهان خصوصاً جوامع اسلامى در دنیاى پیشرفته و توسعه یافته امروز انتظار دارند انتخابى است که ملّت ایران ضمن مصونیت بخشى در ابعاد اصیل دینى و فرهنگی خویش در حفظ دستاوردهاى گرانبهاى سیاسى و انقلابى خود کامیاب بوده و الگویى از یک حکومت دینى کارآمد و موفق در عرصه داخلى و صحنه جهانى به نمایش گذارد.
اکنون کشور بزرگ و ملت بزرگوار ایران اسلامى خود را براى انتخابى مهم و سرنوشت ساز مهیّا می‌سازد امّا این بار بر آنست که از تجارب تلخ و شکننده گذشته درس آموخته و با شهود و درک توفیقات از یک سو و شهادت گواهان صادق و صالح از سوى دیگر این دوره را که با ارشاد و اشاره رادمرد دین و کیاست و آگاه به انقلاب و سیاست آیت‌‌الله هاشمى رفسنجانی (رحمه‌الله‌علیه) صورت پذیرفته تکرار نماید. انتخابى که خوف و هراس نسبت به گذشته و حزن و اندوه نسبت به آینده را از سر این ملّت و نظام برطرف سازد.
اگر دوره چهار ساله دولت جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقاى دکتر روحانى را به حق دوران زدودن انحراف و تحریف در نظر و فساد و تخریب در عمل بدانیم دوره پیش رو را که قطعاً با اهتمام بیشتر و تلاش افزونتر توام است دوران کامیابى و ظفر می‌شماریم.
بنابراین مناسب‌تر می‌نماید که براى بار دوم ملّت فهیم ایران جناب آقاى دکتر روحانى را به عنوان رئیس جمهورى اسلامى برگزیده و پرچم این نظام استوار و دولت پایدار را به دست شخصیت ممتازى بسپارد که هم رهبرى معظّم انقلاب او را شایسته دو نشان درجه یک نصر و نشان فتح دانسته و هم مردم فکور و عقول ایران اسلامى او را صاحب اندیشه در نظر و اهل تدبیر در عمل دیده‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.