یک استاد دانشگاه ‌هاروارد آمریکا گفت، ترامپ تا کنون هیچ احترامی به حاکمیت قانون قائل نبوده و خود را بالاتر از قانون تصور می‌کند و به همین دلیل طبق قانون اساسی آمریکا باید از این سمت برکنار شود.

به گزارش جماران، «لارنس ترایب» روز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه خبری «ای بی س» به گفت‌وگوهای ماه ژانویه ترامپ با رئیس برکنار شده «اف بی ای» اشاره کرد که در آن رئیس جمهوری آمریکا از «جیمز کومی» پرسیده بود که آیا به او وفادار خواهد ماند یا نه؟ 
وی افزود، ترامپ خود را حتی محق می‌داند که با سرپرست اف بی آی مصاحبه کند و از او سوگند وفاداری به خود را مطالبه کند.
به گفته اطرافیان کومی، دوبار از دادن چنین قولی به ترامپ سر باز زده و فقط به او گفته بود که قول می‌دهد در انجام وظایف خود و در مورد رئیس جمهوری کشور صادق بماند.
این استاد دانشگاه هاوارد نحوه عملکرد رئیس جمهوری آمریکا را با حکام و سلاطین سابق و دیکتاتور‌ها مقایسه کرد و گفت که ترامپ عملا در گفت‌وگوی خود با کومی به او گفته است که اگر کاری بکند که غائله تحقیقات مربوط به روسیه خاتمه پیدا کند او را در این مقام نگه خواهد داشت. وی اضافه کرد، این نوع برخورد ترامپ به صراحت نقض قوانین و اختلال در عدالت محسوب می‌شود.
ترایب در ادامه گفت که نحوه عملکرد ترامپ با زیر پا گذاشتن قوانین در این فاصله کوتاه نشان می‌دهد که او شایستگی باقی ماندن در این سمت را ندارد و در چهارچوب قانون اساسی آمریکا وقتی کار به این جا می کشد باید چنین شخصی از مقام خود خلع بشود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.