نشریه ایندیپندنت روز دوشنبه در گزارشی با اشاره به اقدامات ناقص و ناکافی دولت محافظه کار انگلیس در حمایت از حقوق کودکان نوشت: این کشور در ظرف یک سال گذشته در رتبه‌بندی جهانی حقوق کودک از رتبه یازدهم به رتبه 156 سقوط کرده است.

به گزارش جماران، ایندیپندنت افزود: طی سال‌های گذشته‌ نگرانی جدی در خصوص تبعیض‌های ساختاری در انگلیس، از جمله مواجهه کودکان مسلمان با تبعیض پس از اقدامات اخیر مقابله با تروریسم و افزایش تبعیض علیه کودکان مهاجر و کولی، ایجاد شده است.
ایندیپندنت اضافه کرد: براساس شاخص حقوق کودکان 2017، ( the KidsRights Index 2017) انگلیس در حال حاضر در میان 10 کشوری قرار دارد که کمترین اقدامات را در زمینه بهبود حقوق کودکان انجام می‌دهد و این ناشی از کسب پایین‌ترین نمره ممکن در تمامی شش شاخص مربوط به محیط زیست کودکان ( CRC ) است.
به نوشته ایندیپندنت، شاخص حقوق کودکان، بر مبنای اطلاعاتی جمع‌آوری‌ شده از سوی یونیسف (صندوق کودکان سازمان ملل) و کمیته حقوق کودکان سازمان ملل، است که براساس آن رویکردهای جهانی در زمینه حمایت از حقوق کودکان ارزیابی می‌شود و به عملکرد کشورها بر مبنای اصول کمیته حقوق کودکان سازمان ملل، رتبه و امتیاز می‌دهد و امسال کشور پرتغال در این حوزه رتبه اول دنیا را به خود اختصاص داده است.
ایندیپندنت افزود: ، لرد ' فیلیپ هانت'، معاون رئیس مجلس اعیان در سایه و سخنگوی بهداشت کابینه در سایه حزب کارگر، به دنبال انتشار این رتبه‌بندی، دولت انگلیس را به «انفعال» و «ارائه ناکافی خدمات» متهم کرد و از دولت خواست اقدامات بیشتری برای محافظت از حقوق کودکان انجام دهد.
این نشریه اضافه کرد: لرد هانت بیان داشت: این گزارش نشان داد که دولت کنونی انگلیس در خصوص یکی از مهم‌ترین حوزه‌های تصمیم‌گیری یعنی حقوق کودک، اقدامات لازم را صورت نداده است.
ایندیپندنت افزود: به گفته لرد هانت، انگلیس به‌عنوان ششمین قدرت اقتصادی بزرگ جهان دارای این‌قدر منابع است که بتواند اقدامات لازم را برای حفظ حقوق کودکان و مراقبت از آنها به عمل آورد.
به نوشته ایندیپندنت، شاخص حقوق کودکان، تعهد کشورها را به حقوق کودکان براساس منابع در دسترس ارزیابی می‌کند و رتبه‌بندی‌های آن نشان می‌دهد کشورهای مرفه‌تر در حمایت از حقوق کودکان لزوما در مقایسه با دیگر کشورها، عملکرد بهتری ندارند.
این نشریه افزود: در حالی کشورهای فقیرتری مثل تایلند و تونس در جمع 10کشور اول در این حوزه قرار دارند که کشورهای توسعه‌یافته‌تر عملکرد مطلوبی نداشته اند، به‌گونه‌ای که انگلیس و نیوزیلند جزو کشورهایی قرار دارند که بدترین عملکرد را در حمایت از حقوق کودکان به عمل آورده اند.
ایندیپندنت اضافه کرد: براساس نتیجه‌گیری صورت گرفته در شاخص حقوق کودکان، کشورهای صنعتی بودجه ناکافی یا کمی را برای ایجاد محیطی پایدار برای حقوق کودکان اختصاص داده‌اند و رهبران این کشورها مسئولیت‌هایشان را نادیده گرفته‌اند و برای محافظت از حقوق کودکان سرمایه‌گذاری کافی نکرده‌اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.