تارنمای خبری 'واشنگتن اگزماینر' نوشت: بسیاری از رسانه های آمریکایی در آنچه عبور از قانون توسط دونالد ترامپ در پی اخراج جیمز کومی از ریاست FBI (پلیس فدرال آمریکا) خواندند، به واقع علیه وی اعلام جرم کردند و او را مورد استیضاح قرار دادند.

به گزارش جماران؛ تارنمای آمریکایی در ادامه گزارشی در این باره افزود: رسانه های آمریکایی این اقدام رئیس جمهوری را تقویت فرضیه تلاش دونالد ترامپ برای سرپوش گذاردن روابط وی با ورسیه دانسته اند.
بلافاصله ساعاتی پس از انتشار خبر ناگهانی برکناری جیمز کومی از ریاست FBI و حتی با گذشت چند روز از این واقعه، برخی از رسانه ها و مفسران تلویزیونی آمریکایی ابراز کرده اند که آنها دراین باره که ترامپ دراین مورد مرتکب قصوری شده و گناهکار است، متقاعده شده اند و از جمله نشریه 'یو.اس.ای تودی' پنجشنبه گذشته در مقاله ای نوشت 'اخراج جیمز کومی بدتر از نقض قانون بود'.
در همین حال شبکه تلویوزیونی MSNBC آمریکا نیز در مصاحبه ای با تنی چند از مفسران و سردبیران خود، درباره این اقدام تازه جنجال برانگیز ترامپ گفت ' خبرنگاران باید فرض را بر این بگذارند که ترامپ در این مورد مقصر است، یک لاپوشانی در جریان است و تمامی گزارشگران ما باید این امر پی گیر باشند'.
دمکرات ها و نیز برخی از جمهوریخواهان در باره ارائه دلایلی که در پس این اخراج توسط کاخ سفید ارائه شده، بدگمان هستند، چرا که رئیس سابق FBI یک ماه قبل تصدیق کرده بود که این سامزان سرگرم تحقیقاتی در این زمینه است که آیا ستاد انتخاباتی ترامپ (در جریان کارزارهای انتخاباتی ریاست جمهوری این کشور) با روس ها تبانی داشته است یا نه.
هیات تحریریه 'نیویورک تایمز' هم سه شنبه گذشته در مقاله ای درباره دلایل واقعی اخراج رئیس سابق FBI نوشتند: کومی به این دلیل اخراج شد که تحقیقات فعالی را هدایت می کرد که می توانست باعث پایین کشیدن رئیس جمهوری شود.
شبکه تلویزیونی فرانس24 جمعه گذشته در تحلیلی توسط 'داگلاس هربرت' سردبیر بخش بین الملل خود درباره احتمال استیضاح دونالد ترامپ تا پیش از پایان دوره ریاست جمهوری وی که اکنون با برکناری جیمز کومی فشارها بیشتر شده است، گفت :هنوز به این مرحله نرسیده ایم، اما دونالد ترامپ با این کار چاه خود را حفر می کند.
نشریه آمریکایی 'نیویورکر' نیز دیروز (یکشنبه) با توجه به اقدامات جنجال برانگیز اخیر ترامپ نوشت: شرایط امروز به مراتب خطرناک تر و دشوارتر از آنچیزی که ملت آمریکا در 44 سال پیش (ریچارد نیکسون) با آن مواجه بودند.
دونالد ترامپ سه شنبه هفته گذشته و با استناد به توصیه وزیر دادگستری، بطور ناگهانی جیمز کومی را از ریاست FBI برکنار کرد. 
اخراج ناگهانی جیمز کومی سیاستمداران آمریکایی را شوکه کرده و برخی از آنان عنوان کرده اند که این برکناری به سبب تحقیقات FBI در باره ارتباط ترامپ و روسیه بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.