به دنبال وقوع حملات سایبری گسترده درسطح بین المللی مسئولان دولت کویت ضمن ابراز نگرانی شدید در این زمینه تدابیر گسترده ای را برای جلوگیری از حمله هکرها اتخاذ کرده اند.

به گزارش جماران؛ مقامات کویتی که طی چند سال اخیر تدابیر قوی را برای حفاظت از تاسیسات حساس خود در برابرحملات سایبری اتخاذ نکرده اند در این زمینه ابراز نگرانی دارند و بانک مرکزی به تمامی بانک ها ابلاغیه و اطلاعات گسترده ای را برای در پیش گرفتن اقدامات احتیاط آمیز ابلاغ کرده است.
وزارت دارایی کویت همچنین نسبت به ورود هکرها به سیستم بانکی و سامانه پرداخت پول سیار مردمی نگرانی دارد و طی ساعت های گذشته عملیات رصد گسترده ای در این زمینه انجام شده است.
مقامات کویتی همچنین با برگزاری جلسات مختلف تلاش می کنند تا جلوی هر گونه درز اطلاعات و از کار افتادن فعالیت مراکز و تاسیسات حیاتی این کشور و دستیابی هکرها به اطلاعات محرمانه آن را بگیرند.
این حمله نخست کشورهای اروپایی راهدف قرار داد و شرکت‌های معتبر ارائه دهنده سرویس‌های پست الکترونیک پیش از افزایش گستره آن موفق به شناسایی و مهار باج افزار شدند. 
وزارت کشور روسیه نیز شامگاه جمعه اعلام کرد که بخشی از دستگاه های رایانه این وزارت خانه هدف حملات ویروسی قرار گرفته است و اقدام های لازم برای دفع و جلوگیری از تکرار آن انجام شده است.
سامانه های رایانه ای کشورهای مختلف جهان ازجمله روسیه از روز جمعه هدف یک باج افزار قرار گرفته‌اند که پس از آلوده کردن سیستم هدف، دسترسی به اطلاعات را محدود کرده و درخواست پرداخت پول می کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.