یک نماینده مجلس افغانستان گفت که واشنگتن در جنگ این کشور صادق نیست و اطمینان داد که اگر امریکا صادقانه رفتار کند، جنگ افغانستان پایان می یابد و آرامش در کشور برقرار خواهد شد.

به گزارش جماران؛ «شکیبا هاشیمی» در نشست علنی روز دوشنبه مجلس از سفارت آمریکا در کابل خواست که آن کشور به جای راهبرد جدید جنگ، راهبرد صلح را در افغانستان اجرا کند.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا، اعلام کرده است که راهبرد جدید این کشور در افغانستان را به زودی اعلام خواهد کرد و در یک ماه گذشته «مک ماستر» مشاور امنیت ملی و «جیمز متیس» وزیر دفاع جدید خود را برای ارزیابی وضعیت افغانستان به کابل اعزام کرد.
منابع خبری در افغانستان گفته اند که احتمال دارد تا پایان ماه میلادی جاری راهبرد جدید واشنگتن در قبال افغانستان اعلام شود که افزایش و یا کاهش نظامیان آمریکا، بخشی از این راهبرد واشنگتن را تشکیل می دهد.
گمانه زنی ها بر این است که احتمال دارد آمریکا بین 3 تا 5 هزار نظامی تازه نفس برای شکستن بن بست جنگ به افغانستان اعزام کند.
ناتو نیز اعلام کرده است که احتمال دارد نظامیان خود را در افغانستان افزایش دهد و کشورهای عضو این پیمان نظامی، واکنش های متفاوتی از خود نشان دادند و آلمان تصریح کرد که نظامیان خود را در افغانستان افزایش نخواهد داد، اما استرالیا اعلام کرده که این موضوع را بررسی خواهد کرد.
نماینده مجلس افغانستان با انتقاد از راهبرد آمریکا که بر پایه جنگ بنا شده است، گفت که مردم این کشور از جنگ خسته شده اند و باید راهبرد صلح برای مردم این کشور تدوین و به اجرا گذاشته شود.
هاشیمی همچنین افزود که که آنانی که در تلاش کشاندن جنگ ازجنوب افغانستان به شمال این کشور هستند باید بدانند که این راهبرد سودی به حال آنان نخواهد داشت.
جنگ افغانستان در یک سال گذشته در شمال و شمال شرقی این کشور از جمله استان های «قندوز»، «بدخشان» و «فاریاب»، در جوار مرزهای کشورهای آسیای میانه شدت یافته و روسیه از استقرار نیروهای مسلح مخالف در شمال افغانستان ابراز نگرانی کرده است.
این نماینده مجلس افغانستان همچنین از وزارت دفاع این کشور انتقاد کرد که مرکز فرماندهی واحد برای نبردها نداشته و پراکندگی در فرماندهی باعث مشکلات زیاد در صفوف نیروهای امنیتی شده است.
شمار دیگری از نمایندگان مجلس افغانستان در نشست امروز در مقابل گزارش سازمان ملل در خصوص شکنجه زندان توسط ژنرال «عبدالرازق» فرمانده پلیس قندهار، واکنش نشان دادند و آن را دسیسه خواندند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.