تارنمای خبری 'واشنگتن اگزماینر' نوشت: 'جیمز کلپر' رئیس سابق اداره 'اطلاعات ملی' آمریکا گفت 'با استناد به خاتمه بخشیدن به کار 'جیمز کومی' رئیس سابق FBI، نهادهای دمکراتیک در آمریکا مورد تاخت و تاز دونالد ترامپ رئیس جمهوری کشور قرار گرفته اند'.

به گزارش جماران؛ تارنمای آمریکایی افزود: کلپر یکشنبه (دیروز) در مصاحبه با شبکه خبری آمریکایی 'ABC' همچنین گفت 'فرجام کار جیمز کومی به دست دونالد ترامپ، پیروزی دیگری برای روسیه بود'.
کلپر دیروز همچنین در مصاحبه ای جداگانه با شبکه خبری CNN گفت: گمان می کنم نهادهای آمریکا در خارج توسط روسیه و در داخل توسط ترامپ مورد حمله واقع شده اند.
رئیس سابق اداره اطلاعات ملی آمریکا درباره ارتباط ترامپ با روسیه نیز اظهار نظر کرد: این که گفته ام اطلاعاتی در این زمینه ندارم، به معنای این نیست که رابطه ای میان دونالد ترامپ و روسیه وجود ندارد.
اداره‌ اطلاعات ملی (NI) یکی از چندین نهاد اطلاعاتی و امنیتی آمریکاست که در سال 2007 تاسیس شده است و مستقیما تحت هدایت و کنترل رئیس‌جمهوری این کشور کار می‌کند.
جیمز کلپر از اوت 2010 تا ژانویه 2017 رئیس این نهاد بود.
موضوع رابطه دونالد ترامپ با روسیه از آغاز دوره ریاست جمهوری وی باعث تنش هایی میان او و مخالفانش شده است.
ترامپ هفته گذشته در حالی جیمز کومی رئیس وقت پلیس فدرال آمریکا (FBI) را بطور ناگهانی برکنار کرد که وی در حال تحقیق پیرامون همین موضوع بود.
مخالفان ترامپ هدف از این اقدام ترامپ را جلوگیری از پیشبرد پرونده ارتباط وی و نزدیکانش با روسیه ارزیابی می کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.