نشریه آلمانی اشپیگل با تاکید بر اینکه شکست امانوئل مکرون در انتخابات فرانسه پایان کار اتحادیه اروپا بود، نوشت: اصلاحات رئیس جمهوری جدید فرانسه باید با اکثریت زیادی از مردم کشورش حمایت شود تا اتحادیه اروپا همبستگی خود را دوباره باز یابد.

به گزارش جماران و به نقل از این نشریه آلمانی، امانوئل مکرون به عنوان رئیس جمهوری فرانسه در روز یکشنبه 14 مه (24 اردیبهشت) سوگند یاد کرد و این در حالیست که اگر وی در انتخابات، شکست می خورد پایان اتحادیه اروپا بود.
این گزارش با اشاره به عملکرد وسابقه اتحادیه اروپا می افزاید: در 12 سپتامبر سال 2001، یک روز پس از حملات تروریستی در ایالات متحده آمریکا، «گرهارد شرودر» صدراعظم آلمان در سخنرانی خود در مجلس فدرال آلمان، این حملات تروریستی را محکوم کرد و گفت: «اصول همزیستی انسانی در آزادی و امنیت باید فراهم شود و در نسل های بعد نیز ادامه یابد. ما نباید اجازه دهیم این ارزش ها از بین برود.» 
شرودر، اطمینان داد که آلمان در «همبستگی کامل» با ایالات متحده است. پس از آن آلمان با آمریکا وارد جنگ با افغانستان شد. اما می توان به ابن امر پی برد که در این جنگ که امکانات و پول زیادی هزینه شد، آیا سبب همزیستی و آزادی بشر شد؟
امروز آزادی ما ارزش هایی است که ما را به هم پیوند میدهد و تهدید تروریستی به اندازه از دست دادن صلح مردم اروپا خطرناک است. این تهدید با هواپیماهای ربوده شده و بمب عمل نمی کند بلکه منشاء این تراوش خائنانه، در ذهن و دل بسیاری از مردم در اروپا است. ریشه صلح و رفاه ما در خطر است و آن خطر این است که اتحادیه اروپا تهدید به از هم پاشیدگی شود.
آلمان درجنگ جهانی دوم اروپا را به جنگ فرو برد و این جنگ سبب ویرانی کل قاره اروپا شد. اما اگرچه این جنگ بسیار وحشتناک بود و ویرانی های زیاد به همراه داشت، اما باعث شد که ارزش یک چیز مشخص شود: «آشتی و اتحاد اروپا».
همانطور که آشکار می نماید این معجزه در حال حاضر به اتحادیه اروپا تبدیل شده و به نظر می رسد که هدف واقعی خود «صلح و امنیت برای مردم اروپا» را فراموش کرده است.
اما در حال حاضر به نظر می رسد که یک سردرگمی در ذهن بسیاری از افراد به وجود آمده است و این هدف را فراموش کرده اند.
روز یکشنبه 14 مه (24 اردیبهشت) امانوئل مکرون به عنوان رئیس جمهوری فرانسه سوگند یاد کرد. نزدیک به دو سوم رای دهندگان او را در دور دوم انتخابات بر «مارین لوپن» از حزب راست افراطی جبهه ملی ترجیح دادند، اما یک سوم از رای دهندگان فرانسوی خواهان این هستند که این زن در بالاترین مقام فرانسه انتخاب شود. سیاستمداری که بی شرمانه و نژادپرستانه سخن می گوید و ملی گراست و با ایده اتحاد اروپا در تضاد است.
اگر لوپن رئیس جمهوری می شد، اتحادیه اروپا می توانست در یک زمان بسیار کوتاه از هم بپاشد؛ اما این خطر دور شد. اگر مکرون شکست می خورد، لوپن یک تهدید به حساب می آمد.
مکرون معتقد است اگر فرانسه کار خود را انجام ندهد نمی‌شود به‌ زور دوباره اروپا را شکل داد. او می گوید اکنون وظیفه ماست که اصلاحات را انجام دهیم. فرانسه باید با اصلاح بازار کار و بودجه، اعتبار از دست‌رفته خود را برگرداند. همزمان، فرانسه به کمک آلمان باید به دنبال رشد مجدد باشد.
مکرون معتقد است که پنج سال آینده نقش تعیین‌کننده‌ای خواهد داشت. اکنون در سال 2017 در آلمان و فرانسه انتخابات است. سپس سه سال بدون انتخابات خواهیم بود که در آن باید اروپا را شکل دهیم.
این نشریه در ادامه می افزاید: نکته مهم این است که این همبستگی نتیجه جنگ نیست بلکه نتیجه صلح است و هیچ کس قرار نیست به ارسال سربازان بپردازد و هیچ کس قرار نیست از بین برود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.