پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان اعلام کرد، با وجود اختلاف نظرهایی شدیدی که با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در زمینه هایی مانند مهاجرت و تغییر اقلیم و آب و هوا دارد اما دیداری صمیمانه با وی در واتیکان خواهد داشت.

به گزارش جماران، اولین دیدار دونالد ترامپ با پاپ فرانسیس اواخر ماه میلادی جاری در واتیکان برگزار خواهد داشت. 
به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، پاپ فرانسیس اظهار کرد ، قبل از این که دیداری با ترامپ داشته باشد و نظرات وی را بشنود قضاوتی در مورد او انجام نخواهد داد. 
پاپ فرانسیس در یک کنفرانس خبری اظهار کرد: حتی اگر یک نفر متفاوت فکر کند ما باید درمورد آن چیزی که وی فکر می کند صادق و صمیمی باشیم.
وی افزود: موضوعات در طول صحبت های ما به وجود خواهد آمد.من چیزی را که فکر می کنم خواهم گفت و او نیز نظرات خودش را ابراز خواهد کرد اما هرگز نخواسته ام که قبل از شنیدن صحبت های این فرد قضاوتی بکنم. 
پاپ سال گذشته در خصوص اظهار نظری که ترامپ درباره ساخت دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک و همچنین مهاجرت داشت، اظهار کرد، کسی که این دیدگاه ها دارد، ' مسیحی نیست'. 
پاپ در خصوص این که زمینه های مشترکی بین وی و ترامپ برای گفت و گو وجود دارد، افزود: همیشه درهایی وجود دارند که بسته نشده اند. ما نیازمند درهایی هستیم که قسمتی از آن ها باز است که وارد آن بشویم و در موردچیزهایی که بین ما مشترک بوده صحبت کنیم و قدم به قدم رو به جلو برویم. 
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا طی سفری که به منطقه خاورمیانه و اروپا خواهد داشت ضمن دیدار با رهبران هفت کشوربزرگ اقتصادی در اروپا با پاپ فرانسیس نیز دیدار خواهد کرد. این دیدار بنا به برنامه ریزی های قبلی 24 می ( 3 خرداد) صورت می گیرد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.