سید مصطفی میرسلیم یکی از شش نامزد انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری گفت: مشکل بروز ریزگردها فنی است و باید به صورت فنی برای آن چاره اندیشی کرد.

به گزارش جماران، میرسلیم عصر روز شنبه در جمع تعدادی از دانشجویان دانشگاه شهید چمران در تالار دانشکده مهندسی این دانشگاه بیان کرد: مشکل ریزگردها بین سه تا چهار سال قابل حل است و اگر کسی بگوید کمتر از این زمان این مشکل را حل می کند کاملا غیر حرفه ای و غیر کارشناسی حرف زده است. 
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: بیابان زایی در خوزستان در اثر خشک شدن رودخانه های دجله و فرات در عراق است چرا که کشور عراق درحال سد سازی بر روی این رودخانه هاست که برای جلوگیری از بروز گرد وغبار درایران باید جلوی این کار گرفته شود. 
میرسلیم در ادامه در خصوص دیگر مشکلات زیست محیطی خوزستان گفت: به گاز هایی که در خوزستان با استخراج نفت می سوزند و ارزش زیادی دارند اعتراض کردم . 
وی افزود: با جلوگیری از سوختن این گازها می توان گاز ترش تولید کرد و در نهایت از گاز ترش نیز می توان برق تولید کرد. 
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم افزود: سرمایه های زیادی در استان نهفته است که با کمک جوانان می توان این سرمایه ها را به ثروت تبدیل کرد.
وی گفت: همچنین اشتباهاتی در سد سازی همچون سد گتوند و سد های اضافی که بر رودخانه های استان ساخته شده وجود دارد که باید برای آن ها چاره ای اندیشید. 
میرسلیم بیان کرد: اگر در مناظره های سیاسی فعال نباشیم به خودمان ضربه می زنیم. 
وی عنوان کرد: نباید برداشتن تحریم ها باعث وابستگی ایران به دشمنان شود زمانی که تحت فشار تحریم سنگین بودیم جوانان با اتکا به خود دستاوردهای علمی زیادی به دست آوردند. 
میرسلیم عنوان کرد: اگر وزیران و مدیران کل درست عمل کنند کشور دچار مشکل نمی شود بنابر این با مدیریت درست می توان مشکلات را حل کرد. 
وی با اشاره به تسهیل امر ازدواج گفت:پرداخت وام ازدواج نه به شکل فعلی بلکه به صورت قرض الحسنه ومشاوره می تواند باعث تسهیل امر ازدواج جوانان شود. 
میرسلیم امروز شنبه در سفر خود به اهواز از گلزار شهدا ومنطقه کوی رمضان اهواز بازدید کرد. 
وی قرار بود صبح امروز در جمع دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز حاضر شود که به دلیل نقص فنی هواپیما بعد از ظهر امروز وارد اهواز شد. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.