یک فعال سیاسی گفت: در دولتهای نهم و دهم مشکلات زیادی برای کشور ایجاد شد و با تغییر ناگهانی نرخ دلار از 10هزار ریال به 30 هزار ریال فقرا، فقیرتر و اغنیا، غنی تر شدند.

فاطمه هاشمی رفسنجانی عصر شنبه درهمایش آوای اردیبهشت در محل ستاد دانشجویان حجت الاسلام روحانی در مشهد افزود:‌ در مناظره های اخیر، همگان دیدند که برخی از نامزدها برای رسیدن به قدرت حاضرند همه چیز حتی نظام جمهوری اسلامی را زیر پا بگذراند.
این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی، ‌دستاوردهای زیادی داشته به طوری که پیش از انقلاب سطح سواد در بین زنان 30 درصد بود اما هم اکنون بیش از 65 درصد دانشجویان را زنان تشکیل می دهند.
هاشمی رفسنجانی ادامه داد: هم اکنون زنان در تمام فعالیت های اجتماعی شرکت می کنند و با وجود کمبودهایی در روستاها ، اقدامات خوبی پس از انقلاب برای توسعه روستاها انجام شده است .
وی گفت: حال چگونه است فردی که در نظام جمهوری اسلامی ایران مسئولیت داشته و دارد مدام در مناظره ها و سخنرانی ها از وجود فساد ، اختلاس و دزدی در این کشور دم می زند و نام می برد و نظام جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال می برند؟
وی خاطرنشان کرد: زدن انواع تهمت ها و نشان دادن قرارداد خانه رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور در صدا و سیما؛‌ برای پیروز شدن در انتخابات اقدامی غیراسلامی است ، زیرا مگر یک رئیس جمهوری یا معاونش نمی توانند خانه ای داشته باشند، چگونه این فرد با اینگونه اقدام ها می خواهد رئیس جمهوری ایران شود .
فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: جمهوریت و اسلامیت 2 ستون اصلی نظام هستند و چنین فردی چگونه می تواند با تهمت زدن، به جمهوریت و اسلامیت پایبند باشد. 
وی خطاب به یکی از نامزدها گفت: مگر در تهران چقدر توانستی رضایت مردم را بدست آوری که حال با تهمت و دروغ می خواهی رئیس جمهوری این کشور اسلامی شوی.
این فعال سیاسی با بیان اینکه عدم رعایت اخلاق در جریان تبلیغات پسندیده نیست ، تاکید کرد : اخلاق باید سرمنشا فعالیت هر فردی باشد. 
وی با بیان اینکه دیشب پس از پایان مناظره از برخی صحبتهای مطرح شده خجالت کشیدم ، گفت : ما در جریان انتخابات به آمریکایی ها اعتراض می کردیم که در مناظره ها چیزهایی که سایرین نمی دانستند را رو کردند ولی با مناظره های انجام شده متاسفانه دنیا این قضاوت را برای ما می کند و کسی هم نیست که بگوید اینها دروغ می گویند و برای رقابت این کار را می کنند.
هاشمی رفسنجانی تاکید کرد : باید با حضور در پای صندوق های رای نشان دهیم اینها هرچه گفتند خلاف و تهمت بوده و مردم به کسی رای می دهند که با آنها صادق و شفاف باشد.
وی خاطرنشان کرد : انتخابات متعلق به جوانان است، آینده کشور از آن جوانان است و سرنوشت کشور با رای جوانان گره خورده است و جوانان می توانند بین دوستان و خانواده تاثیرگذار باشند و آنان را به مشارکت در انتخابات ترغیب کنند. 
وی گفت: به عنوان نسل آگاه جامعه و نسلی که در دانشگاه و فضای مجازی فعال هستید می دانید عوام فریبی ها تاثیری در جامعه ندارد لذا باید با هر نوع عوام فریبی مبارزه کرد.

* روحانی نماد اعتدال ،عقلانیت و تدبیر است 
فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه روحانی نماد اعتدال، عقلانیت و تدبیر است ، افزود : تمامی تصمیمات و اقدامات وی نماد این سه محور است.
هاشمی رفسنجانی ادامه داد : امروز رقابت بین 2 تفکر است تفکری که که ما را به راه می آورد و تفکری هم ما را به بیراهه می برد، بنابر این از تفکری که به دنبال آبادانی است، امنیت داخلی و خارجی ایران را تضمین کرده و به فکر منافع ملی کشور است، دفاع می کنیم و صحبتها و سخنرانی های حجت الاسلام روحانی در مناظره ها مراسم مختلف گواه این تفکر است .
وی گفت : در مقابل این تفکر، فقط شعار های تخریبی و تهمت قرار دارد و فردی که پنج کلاس درس خوانده باشد نیز متوجه می شود این شعارها قابل اجرا نیست و جز دروغ و عامل تحریک مردم چیز دیگری نیست.
وی با اشاره به سفر هفته گذشته اش به کرمانشاه افزود : در این سفر به چندین روستا سرزدم و در گفت و گو با آنها متوجه شدم مردمی که در دل روستاها زندگی می کنند از انتخابات و حمایت از دولت روحانی تحلیل جوانان دانشگاهی را داشتند .
هاشمی رفسنجانی ادامه داد : این روستائیان می گفتند کسی که به ما 45 هزار تومان یارانه داد هزینه های ما را به 300 هزار تومان رساند و آن کسی که می گوید 200 هزار تومان یارانه می دهد می خواهد هزینه ما را به 2 میلیون تومان افزایش دهد.
وی خاطرنشان کرد : آنها می گفتند ما دیگر جنگ را نمی خواهیم جنگ برای ما بدبختی می آورد و اینکه دولت روحانی با برجام حداقل کاری که کرد سایه جنگ را از سر ما برداشت .
وی گفت : این تفکر برای پیرمردی که در دل روستا زندگی می کند و به رغم اینکه رسانه ملی ما واقعیت ها را به مردم نشان نمی دهد ستودنی است و نشان می دهد، ملت ایران آگاهند و در چنین شرایطی قشر تحصیلکرده وظیفه سنگینی دارند و باید آینده خود را بسازند .
وی خاطرنشان کرد : همیشه در کشور تندروی هایی که از ناحیه افراد و جریان های مختلف حمایت می شوند ، وجود دارند ولی دلمان به مردان اعتدالی خوش است که سعی می کنند با اعتدال جلوی تندروی ها را بگیرند.
وی گفت : هرچه میزان رای به روحانی بیشتر باشد می تواند قوی تر عمل کند و به دنبال حقوق شهروندی ملت ایران باشد،‌ البته خیلی چیزها دست آقای روحانی نیست ولی در راستای تغییرات می تواند در جهت منافع ملی کشور تاثیرگذار باشد .
وی افزود : آنهایی که اینگونه در مناظرات به روحانی می تازند بعد رای آوردن ایشان بدتر نیز عمل خواهند کرد ولی حمایت از روحانی باعث کمتر شدن تنش ها خواهد شد؛ به همین دلیل هر نفر از ما باید یک ستاد باشیم و کسانی که رای نمی دهند را به مشارکت در انتخابات تشویق کنیم.
این فعال سیاسی خاطرنشان کرد : طبق آمارسنجی های مختلف حمایت از روحانی از هفته گذشته با 53 درصد شروع و امروز به 65 درصد رسیده است البته نباید به این قانع باشیم و باید رای بیشتری برای روحانی داشته باشیم .

*سال 84 ما را 50 سال به عقب برگرداند
فرزند هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد : هم اکنون مردم از امنیت نسبی برخوردارند ، باید قدر این فرصت را بدانیم و نگذاریم دوباره سال 84 تکرار شود چون انتخابات سال 84 ما را بیش از 50 سال عقب برد.
وی افزود : نظام جمهوری اسلامی ایران با داشتن امکانات و ثروت طبیعی نیاز به مدیرانی دارد که بتوانند از امکانات کشور برای توسعه استفاده کند زیرا ایران باید در دنیا الگو باشد.
هاشمی رفسنجانی افزود : در دولت قبل چاه نفت از بین رفته بود ولی در دولت روحانی بازسازی شد و صادرات نفت از 600 هزار بشکه به 2 میلیون بشکه رسید و به موضوع امنیت و آزادی نیز در دولت روحانی توجه بیشتری شد و ایران بهترین وضعیت را در خاورمیانه دارد.
وی تصریح کرد : اعتدال گرایان و اصلاح طلبان بر اقتدارگرایان پیروز خواهند شد و با حمایت از روحانی مشی اعتدال در کشور به ریل خود برخواهد گشت.

*کشور نباید ملوک الطویفی شود
فرزند آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه گاهی اوقات اقداماتی در راستای دین زدایی جوانان انجام می شود ، افزود : متاسفانه به جای اینکه جوانان را تربیت کنیم در کشور ملوک الطوایفی راه می اندازیم و می گوییم مشهد چون شهر امام رضا(ع) است نباید کنسرت در آن برگزار شود.
وی تصریح کرد : مگر امام رضا (ع) فقط متعلق به مردم مشهد است، امام هشتم(‌ع ) متعلق به تمام مسلمانان است و اگر کنسرت اشکال دارد در هیچ کجا نیاید برگزار شود و مگر می شود در هر شهری یک نفر تصمیم بگیرد ، دستورالعملهای دولتی را خدشه دارد کند و مردم را نسبت به دین بدبین کند ؟
این فعال سیاسی ادامه داد: این افراد فقط در اطراف و حد خود را می بینند ولی برای روحانی تک تک مردم ایران از  مسلمان و غیر مسلمانان، کرد، ترک و فارس اهمیت دارد و برای این مردم باید تصمیم گرفته شود تا همه در کنار هم دوستانه زندگی کنند و کشور ایران را بسازند.

*کار روحانی سخت تر از دولت سازندگی است
فرزند هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه چندین بار با مرحوم پدرم در خصوص فعالیت آقای روحانی صحبتهایی انجام دادم ، گفت : ایشان معتقد بودند که کار روحانی از دولت سازندگی بسیار سخت تر بوده و هست.
وی افزود : دولت سازندگی بعد از جنگ در شرایطی شکل گرفت که خزانه خالی بود، قیمت نفت کاهش یافته بود و تحریم های سخت نیز وجود داشت ولی ثبات سیاسی در دولت سازندگی ایجاد شد.
وی افزود: همچنین بنا به گفته مرحوم آیت الله رفسنجانی اکثر نهادها در مقابل روحانی بوده و هستند ، تخریبش می کنند به طوریکه صدا و سیمای ملی در مقابله با اقدام های مثبت دولت روحانی می گوید کاری در این دولت انجام نشده است.
وی تاکید کرد : بنا به سفارش پدرم باید به روحانی کمک و موانع موجود بر سر راهش برداشته شود.
بصیرت هاشمی، حمایت از روحانی شعاری بود که در طول این همایش سر داده می شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.