خبرگزاری رویترز در گزارشی عنوان کرد: حسن روحانی رئیس جمهوری ایران روز جمعه در آخرین مناظره تلویزیونی از اقداماتش برای بهبود اقتصاد این کشور دفاع کرد.

 

به گزارش جماران، در این گزارش که امروز جمعه همزمان با برگزاری مناظره سوم میان 6 نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری منتشر شد، آمده است: حسن روحانی در سومین مناظره تلویزیونی زنده به شدت از مخالفانش انتقاد کرد. حسن روحانی که به دنبال حضور مجدد در سمت ریاست جمهوری ایران است، در روزهای اخیر در سخنرانی هایش در میان مردم به طور فزاینده ای با قدرت بیشتری نسبت به روز گذشته سخن گفت.
رویترز در ادامه نوشت: دو رقیب جدی حسن روحانی در انتخابات (رئیسی و قالیباف) هر دو بر این باورند که روحانی منافع ایران را بسیار ارزان به غرب فروخته و با سوءمدیریت منجر به رکود اقتصاد شده است. 
این رسانه غربی افزود: انتخابات ریاست جمهوری ایران قرار است 29 اردیبهشت برگزار شود و اگر هیچ کدام از نامزدها نتوانند بیش از 50 درصد آرا را بدست بیاورند، انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد.
در ادامه این مطلب رویترز عنوان شد: اگرچه سیستم سیاسی ایران به گونه ای است که قدرت نهایی در دست رهبر عالی این کشور است اما انتخابات یک رقابت جدی است که می تواند منجر به تغییرات چشمگیر شود. 
این خبرگزاری انگلیسی تصریح کرد: حسن روحانی نگران این است که برخی از رای دهندگانی که در انتخابات گذشته باعث پیروزی وی در دور اول شدند، در خانه هایشان بمانند؛ افرادی که نسبت به اینکه توافق هسته ای منفعت های اقتصادی اندکی در معیشت آنها گذاشته و روند تغییرات اجتماعی کند بوده است، ناامید هستند. یک مقام سابق نزدیک به دولت روحانی در این رابطه گفت روحانی تلاش می کند حمایت رای دهندگانی را جلب کند که چهار سال پیش با امید به داشتن یک ایران آزادتر پیروزی وی را تضمین کردند

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.