وزیر بهداشت از منطقه جنوب استان کرمان و شهرستان رودبار جنوب به عنوان محروم‌ترین نقطه کشور یاد کرد و افزود: بسیاری از افرادی که امروز در مورد محرومین و مستضعفان صحبت می کنند، نمی دانند که محرومیت و روستا چیست و زندگی در مناطقی مثل رودبار گیلان به چه معنا است.

به گزارش جماران دکتر سید حسن هاشمی در آیین افتتاح بیمارستان سید الشهداء(ع) رودبار جنوب در محرومترین منطقه جنوب استان کرمان، اظهار داشت: در ابتدای ورود به این بیمارستان، زیباترین جمله ای که شنیدم جمله ای گرانبها از فرمایشات امام خمینی(ره) بود که فرموده بودند "کسانی که در رژیم ستم شاهی محرومیت کشیدند، در جمهوری اسلامی دیگر نباید محروم باشند" و خجالت کشیدم چراکه برای افتتاح بیمارستانی به رودبار جنوب آمدم که 18 سال از زمان کلنگ زدن آن می‌گذرد.
 
وزیر بهداشت ادامه داد: ما امروز بیمارستانی را افتتاح می کنیم که برای نیازهای 18 سال پیش طراحی شده و برای 130 هزار نفر جمعیت این شهرستان، حداقل باید 130 تخت بیمارستانی وجود داشته باشد و خوشحالم که در دولت یازدهم، این بیمارستان تکمیل و تجهیز شد.
 
هاشمی تاکید کرد: هر گامی که برای مردم منطقه جنوب استان کرمان و به ویژه رودبار جنوب برداشته شود، جزء اعمال صالح و ذخیره آخرت است و هیچ عمل و عبادتی بالاتر از گره باز کردن از کار مردم نیست اگر چه این روزها بی‌انصافی هم زیاد است.
 
وزیر بهداشت اولین حضور خود در منطقه جنوب استان کرمان را مربوط به 37 سال پیش دانست و گفت: در آن زمان، نخست وزیر وقت از بنده خواست که برای بررسی حاصلخیزی خاک منطقه جازموریان و حل شدن مشکلات کشاورزی کشور به این منطقه سفر کنم و در آن دوران، حسین مرعشی در جهاد سازندگی کرمان و دکتر جهانگیری نیز در جهاد سازندگی جیرفت خدمت می‌کردند و به این منطقه آمدیم و ماموریت خود را انجام دادیم.
 
هاشمی با اشاره به سومین حضور خود در منطقه جنوب استان کرمان در دوران مسئولیت وزارت بهداشت، خاطرنشان کرد: قبل از دوران مسئولیت وزارت نیز بارها به این منطقه سفر کردم و جالب است که ما را به بی توجهی به محرومین متهم می کنند؛ در حالیکه از روز اول انقلاب و تشکیل جهاد سازندگی، در این نهاد خدمت می کردیم و برخی افراد که بعد از انقلاب به دنیا آمدند، ما را قبول ندارند و ما را مرفه می دانند و خودشان را طرفدار فقرا. زیرا در حال حاضر به رای مردم نیاز دارند.
 
وزیر بهداشت تصریح کرد: نمی دانم که چرا فقط در زمان انتخابات، عده ای به فکر فقرا و محرومین می افتند اما خوشحالم که در دولت یازدهم در منطقه جنوب کرمان، 3 بیمارستان را افتتاح کردیم البته این  به معنی حل تمام مشکلات نیست، بلکه مقدمه ای برای اقدامات بعدی خواهد بود و فرزندان این منطقه باید در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و رشته های مختلف متخصص شده و به مردم خدمت کنند.
 
هاشمی ضمن تاکید بر لزوم افزایش تخت‌های بیمارستانی و گسترش خدمات بهداشتی و درمانی در منطقه جنوب استان کرمان، گفت: خوشبختانه در این دولت خانه‌های بهداشت، مراکز جامع خدمات سلامت و پایگاه های سلامت زیادی در این منطقه ساخته شده و یا در حال ساخت است.
 
وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: برای سربلندی و پیشرفت کشور کمک کنید چراکه هر وقت ایران بخواهد پیشرفت کند و سامان یابد، دانسته یا ندانسته، چوب لای چرخ آن می گذارند و برای آن دست انداز ایجاد می‌کنند و همین که کشور می‌خواهد با برنامه، عقلانیت و با آرامش امور خود را پیش برد، تلاش می‌کنند که با احساس، تبلیغات، وعده های بجا و بیجا، درست و نادرست و تهمت و دروغ، مسیر کشور را از مدار عقلانیت دور کنند.
 
هاشمی تاکید کرد: خانواده‌های شهدا و ایثارگران، ما را می بینند و انسان بعضی اوقات از برخی رفتارها و سخنانی که از صفحه تلویزیون می بیند، خجالت می‌کشد. بنابراین باید بگونه ای عمل کنیم که شرمنده شهدا، خانواده های آنها و ایثارگران در دنیا و آخرت نشویم.
 
وزیر بهداشت با بیان اینکه امیدوارم بار دیگر به رودبار جنوب سفر کنم، افزود: زمانی که پست دولتی نداشتیم، سفر به این مناطق لذت‌بخش‌تر بود، اما برخی تصور می‌کنند که سفر در دوران وزارت، با طمع خاصی انجام می شود اما به بخدا سوگند که هیچ هدفی در طول دولت یازدهم برای ما به جز عاقبت بخیری، رضایت خدا، دعای مردم و آمرزش و بخشش گناهان اهمیت نداشته است.
 
هاشمی ادامه داد: هر کدام از اعضای هیات دولت قبل از مسئولیت خود، شغل و مسئولیت‌هایی داشتیم و از روزی که ما در این دولت کار خود را آغاز کرده ایم، اگر می توانند نشان دهند که یک ریال، به صورت خلاف برداشته‌ایم یا خانواده و فامیل ما حتی برای یک ساعت از خودرو بیت‌المال استفاده کرده‌اند و یا بستگان نزدیک و دور را در جایی استخدام کرده ایم و یا امتیاز داده ایم.
 
وزیر بهداشت تاکید کرد: هر کس هر مدرکی بر علیه بنده دارد، نشان دهد که غیر از حقوق دانشگاه از کجا پولی گرفته ام اما در تلویزیون، رادیو و فضای مجازی، طوری نشان می دهند که همه خدمت گزاران دولت یازدهم، دزد، مال مردم خور و به دنبال منافع خود هستند. اگر از خدا شرم نمی کنید از مردم شرم کنید. به کجا می خواهید برسید و چه چیزی را می خواهید بگیرید اگر رییس جمهوری، وکالت و وزارت و کل دنیا را به انسان بدهند و همراه با گناه و معصیت باشد البته اگر به قیامت اعتقاد داشته باشید و از خدا بترسید، چه ارزشی دارد؟
 
هاشمی یادآور شد: باید اعمال و خدمات ما مورد رضایت مردم باشد که اگر مردم راضی باشند، خداوند هم راضی است اما وقتی شرایط را با چندین دهه گذشته مقایسه کنید، شرایط خدمات تفاوت زیادی کرده و بهتر شده است و باید خداوند را شکر کنیم تا نعمات خدا بیشتر شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.