کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: فرهنگی ما نباید دغدغه معیشتی داشته باشد چه برسد به اینکه برخی صندوقی که هرکدام از فرهنگیان 8-10 میلیون سهم دارند، مجموعه ثروت او را مجموعه اختصاصی خود کنند.

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در اجتماع بزرگ فرهنگیان حامی رئیسی در مجتمع فرهنگی سرچشمه سخنرانی کرد.

محورهای این سخنرانی به شرح ذیل است:

*توفیقی است که در شب میلاد حضرت ولی عصر عج منجی بشریت در اجتماع عظیم و نورانی با حضور همه فرهنگیان حضور داشته باشم.

 

*نیمه شعبان شب تولد انسان کامل است، کمال انسان به شناخت انسان کامل و پیروی از اوست.

 

*امروز اعتقاد و باور همه با این است که این عالم محضر خداست و تمام احوال ما در محضر اوست، بهترین حال در این عالم، حال حجت اوست.

 

*امروز کسانی که منتظر حضرت هستند باید به ارتقای اخلاق و عمل صالح بپردازند.

 

*جامعه ما و انقلاب اسلامی و جانشین به حق امام عصر، جامعه ما را به خدا و عدالت اجتماعی خوانده است، این جامعه به لطف خدا در سال 57 با تلاش مردم گام اول یعنی نفی استبداد را برداشت.

 

*رأی مردم در جمهوری اسلامی صبغه تشریفاتی ندارد و یک حقیقت است، برای یک انسان سالک غایت آن است که به یک مرحله فرهیختگی برسد.

 

*به انجام رساندن این غایت، آموزش و پرورش کشور است که نقش موثری در جامعه سازی قرآنی دارد.

 

*این نیازمند یک سازوکار است، فرهنگیان نه به عنوان یک گرامیداشت روز معلم بلکه یک حقیقت و مجموعه اثرگذار در نسل آینده کشور و شاکله فکری و فرهنگی کودکان و نوجوانان هستند.

 

*کسی که معلمی و آینده سازی را بر همه مشاغل دیگر ترجیح داده به جای هر کسبی، باید قانون گذاران و دولت در جهت اینکه فرهنگی ما بی مشکل و دغدغه یک زندگی در شان داشته باشد، کمک کنند.

*نباید هیچکس به خاطر محروم بودن، محروم از آموزش و پرورش باشد، جامعه باید زمینه رشد او را فراهم کند و عدالت آموزشی ایجاب میکند که محرومین از آموزش های استاندارد محروم نباشند.

*دولت باید مساعدت کند تا فضای آموزشی برای همه فراهم شود طوری که محرومین برای دستیابی به علم و دانش احساس کمبود نداشته باشند.

*ما حقیقتا معتقدیم که فرهنگی ما نباید دغدغه معیشتی داشته باشد چه برسد به اینکه برخی صندوقی که هرکدام از فرهنگیان 8-10 میلیون سهم دارند، مجموعه ثروت او را مجموعه اختصاصی خود کنند.

 

*باید به سطحی برسیم که فرهنگی ما دنبال شغل دوم نرود.

*در دولت کار و کرامت قبل هرچیز حفظ کرامت معلمان اولویت دارد، حفظ شان برای هرکسی یک وظیفه است.

*اگر به مقررات کاملا عمل میشد دغدغه نداشتیم، دوره حرف درمانی سپری شده و میدان، میدان اقدام و عمل است و فرهنگیان باید احساس کنند اتفاقی افتاده است.

*از دولت توقع دارند این حرف‌ها به اقدام تبدیل شود، بودجه و قانون و سند همیشه هست اما باید تغییری ایجاد شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.