آقایان نامزدها برنامه‌ای برای ایجاد ۵ میلیون شغل ارائه نمی‌کنند، فقط می‌گویند تکلیف برنامه ششم است.

 معاون رئیس‌جمهور گفت: دولت تدبیر و امید در سال 95 توانست 630 هزار فرصت شغلی ایجاد کند نشان می‌دهد که برنامه‌های عملیاتی برای ایجاد 630 هزار فرصت شغلی داشت و به نتیجه هم رسید، پس می‌تواند با برنامه‌های تکمیلی این رقم را افزایش دهد.

به گزارش جماران، جمشید انصاری رئیس سازمان اداری و استخدامی دولت درباره وعده ایجاد 600 هزار شغل (200 هزار شغل مستقیم و 400 هزار شغل غیرمستقیم) با افزایش یک میلیون تن محصولات پتروشیمی از سوی یکی از نامزدهای ریاست جمهوری، گفت: اطلاعات و آمار مربوط به موضوع صنایع اصلی پتروشیمی را وزارت نفت و صنایع مرتبط و پایین دستی پتروشیمی را وزارت صنعت، معدن و تجارت در روزهای اخیر اعلام کردند. براساس این آمار و اطلاعات یک حجم قابل توجهی از پروژه های پتروشیمی در دولت یازدهم اجرا شد و به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به افزایش 9 میلیون تنی محصول پتروشیمی از ابتدای دولت یازدهم تاکنون افزود: اگر بنا به معیارهای یادشده بود و صنایع پتروشیمی قابلیت این مقدار اشتغال زایی را داشت، باید ظرف این 4 سال حدود 5 تا 6 میلیون نفر فرصت شغلی در کشور ایجاد می شد پس بنابراین آن معیارها دقیق نیستند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی درباره وعده ایجاد 1.5 میلیون شغل سالانه یا ایجاد 5 میلیون شغل ظرف 4 سال یادآور شد: آنچه از بعضی آقایان نامزدها شنیدم این است که آنها برنامه ای برای ایجاد این تعداد شغل ارائه نمی کنند بلکه می گویند تکلیف قانون برنامه ششم است. در واقع این نامزدها می گویند قانون برنامه ششم تکلیف کرده که در طول عمر یک دولت سالی یک میلیون شغل ایجاد شود.

وی ادامه داد: این حرف درستی است که طبق قانون برنامه ششم باید سالی یک میلیون شغل ایجاد کرد اما قانون برنامه ششم اهداف کمی را مشخص می کند، این دولت است که باید برنامه های اجرایی و عملیاتی برای رسیدن به این هدف ارائه دهد. حداقل این دوستان تا به حال برنامه اجرایی و عملیاتی برای آنکه بگویند چگونه می خواهند به هدف کمی ایجاد 1.5 میلیون شغل سالانه یا ایجاد 5 میلیون شغل ظرف 4 سال برسند ارائه نکردند تا برنامه های آنها در این حوزه مورد ارزیابی و قضاوت قرار گیرد. به عبارت ساده این نامزدها اول بگویند چه طور می خواهند این مقدار شغل ایجاد کنند.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: با توجه به اینکه دولت تدبیر و امید در سال 95 توانست 630 هزار فرصت شغلی ایجاد کند نشان می دهد که برنامه های عملیاتی برای ایجاد 630 هزار فرصت شغلی داشت و به نتیجه هم رسید، پس می تواند با برنامه های تکمیلی این رقم را افزایش دهد.

وی تحقق رشد اقتصادی 8 درصدی را از اهداف برنامه های سوم، چهارم، پنجم و ششم خواند و افزود: بعضی دولت ها به رشد بالای 5.5 تا 6درصد رسیدند اما در بعضی دولت ها نیز رشد اقتصادی کشور منفی شد، پس این نشان می دهد هدفگذاری در قانون برنامه کفایت نمی کند تا به این رشد برسیم بلکه باید برنامه عملیاتی در حوزه اقتصادی و اجتماعی داشت که چگونه می خواهیم به رشد 8 درصدی برسیم وگرنه دائم تکرار کردن قانون برنامه موجب تحقق رشد 8 درصدی در عرصه عمل نمی شود.

جمشید انصاری در پاسخ به این سئوال که کارشناسان وعده های نامزدهای منتقد دولت یازدهم را پوپولیستی و بازگشت به دوره احمدی نژادیسم توصیف می کنند نظر شما چیست؟ گفت: من تا آنجایی که آنها اهداف قانون برنامه را تکرار می کنند می گویم کسانی هستند که رفتند قانون برنامه ششم را دقیق خواندند و آن را بیان می کنند و هیچ قضاوتی درباره شان نمی کنم ولی وقتی وارد می شوند و می گویند این رقم ها شدنی است و ما انجام می دهیم اما راهکار، روش و برنامه ای ارائه نمی دهند احساس می کنم رویکردی عوامفریبانه دارند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 643447
  • منبع: خبرآنلاین
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.