شبکه خبری سی ان ان فاش کرد که یک دادگاه فدرال آمریکا در ادامه تحقیقات مربوط به پرونده دخالت روسیه در انتخابات این کشور ،برخی همکاران و اطرافیان مایک فلین مشاور امنیتی مستعفی ترامپ را برای شهادت احضار کرده است.

به گزارش جماران، شکبه خبری سی ان ان روز چهارشنبه افزود: دادگاه فدرال ایالت ویرجینای آمریکا احضاریه هایی را برای افرادی که پس از کناره گیری مایک فلین از سمت مدیریت آژانس اطلاعات دفاعی ارتش آمریکا در سال 2014 با او همکاری های تجاری داشته اند، صادر کرده است.
شبکه مذکور هدف از صدور این احضاریه ها را دسترسی به اطلاعات کافی و روشنگر در خصوص قرارداد های تجاری این افراد در همکاری با مایک فلین با برخی از دولت های خارجی از جمله ترکیه و روسیه ذکر کرده است.
این در حالی است که سلی ییتس جانشین وزیر دادگستری آمریکا که به دلیل سرپیچی از اجرای فرمان مهاجرتی ترامپ از کار برکنار شده بود،روز دوشنبه در مقابل کمیته قضایی سنای آمریکا جزییات مفصلی را در رابطه با خطرات سیاسی و امنیتی ناشی از تماس های فلین با مقامات روسی افشا کرد.
باراک اوباما رییس جمهوری قبلی آمریکا نیز در دیدار ی که در اوائل ماه ژانویه امسال با ترامپ داشت بخصوص در مورد همکاری فلین با کاخ سفید به او هشدار داده و گفته بود که استخدام او می تواند پیامد های سنگینی را برای ترامپ داشته باشد.
با بالا گرفتن جنجال های مربوط به تماس های فلین با مقامات روسی و احتمال تبانی و دخالت مسئولین کرملین در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موضوع تحقیقات در مورد این شایعات مرکز توجه محافل سیاسی آمریکا قرار گرفت.
ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که با شدت گرفتن این جنجال ها خود را در معرض اتهاماتی جدی و زیانبار در رابطه با این پرونده می بیند روز گذشته جیمز کومی سرپرست اف بی آی را در حرکتی بی سابقه و بهت آور از سمت خود برکنار کرد و این اقدام او موجب شدت گرفته بیشتر گمانه زنی ها در خصوص روابط او با روسیه شد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.