رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از تحت پوشش قرار گرفتن 126هزار نفر از ایثارگران در برنامه پایش سلامت خبر داد.

به گزارش جماران از بنیادشهید، حجت‌الاسلام ‌و المسلمین سید محمدعلی شهیدی در نشست شورای معاونان بنیاد شهید با اشاره به اهمیت برنامه ‌ریزی جدی برای ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی به ایثارگران گفت: در شرایط فعلی 93 درصد از والدین شهدا، 65 درصد از جانبازان و 27 درصد از همسران شهدا در شرایط سالمندی قرار دارند و همین موضوع ضرورت ارتقای خدمات بهداشت و درمانی به ایثارگران را به دنبال دارد.
وی با اشاره به سابقه طرح پایش سلامت ایثارگران و شرایط سالمندی اظهار داشت: در سال جاری 126 هزار نفر از ایثارگران به ‌صورت ویژه در قالب طرح پایش سلامت تحت مراقبت و درمان قرار می ‌گیرند و همچنین برنامه ‌های متعدد بهداشتی درمانی برای ایثارگران سالمند، جانبازان شیمیایی، اعصاب و روان، نخاعی، قطع عضو، همسران جانبازان، والدین، همسران شهدا و سایر ایثارگران اجرایی می‌ شود.
نماینده ولی‌ فقیه در بنیاد شهید درباره برنامه ‌های متعدد در حوزه ‌های مختلف بهداشت و درمان برای جامعه ایثارگری ادامه داد: تلاش‌ های صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان در 3 سال و نیم گذشته نتیجه ‌بخش بوده و رضایت 80 درصد جامعه ایثارگری را به دنبال داشته است.
وی اظهار داشت: ما باید با شناسایی نیازهای جدید و نقاط قوت و ضعف برنامه‌ ها برای ارتقای خدمات درمانی و بهداشتی به ایثارگران تلاش بیشتری داشته باشیم.
معاون رئیس جمهوری همچنین با اشاره به اقدامات انجام ‌شده برای راه‌ اندازی سامانه جامع اطلاعات پزشکی جانبازان شیمیایی، بر ضرورت برگزاری برنامه گرامیداشت جانبازان شیمیایی سردشت و نیز پیگیری مشکلات آنان تاکید کرد.
براساس آماربنیادشهید، تعداد جانبازان زیر 25 درصد 331 هزار و 555 تن، جانبازان 25 درصد و بالاتر 233 هزار و 267 تن، جانبازان 50 تا 69 درصد 25 هزار و 481 و جانبازان بالای 70 درصد حدود 9 هزار و 688 است؛ ضمن اینکه حدود هفت هزار جانباز اعصاب و روان شدید در کشور بسر می برند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.