دومین فرد مظنون به برنامه ریزی برای ترور برخی مقام های سیاسی آلمان امروز بازداشت شد.

دادسرای آلمان روز سه شنبه از بازداشت فردی به اتهام برنامه ریزی سازمانی به منظور ترور برخی مقامات سیاسی این کشور خبر داد.

به گزارش جماران، دادسرای ضد تروریستی آلمان با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد: دومین فرد مظنون به برنامه ریزی برای ترور برخی مقام های سیاسی آلمان امروز بازداشت شد. 
مظنون بازداشت شده که فردی نظامی بوده گرایش با احزاب راست افراطی داشته است و با برنامه ریزی سازمانی، در نظر داشتند برخی از مقامات سیاسی آلمان را ترور کنند. 
فرد بازداشت شده 27 سال سن دارد و هویت وی هنوز افشا نشده است. همچنین یک نظامی 28 ساله دیگر اواسط ماه آوریل به همین اتهام توسط نیروهای امنیتی اطلاعاتی آلمان بازداشت شد. 
دادسرای ضد تروریسم آلمان با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد: افراد بازداشت شده در نظر داشتند با ترور برخی مقامات سیاسی آلمان، مسئولیت این اقدام را به دوش مهاجران اندازند. تلاش برای افشای جزئیات بیشتر این پرونده ادامه دارد.'
از مظنونان بازداشت شده فهرستی از افرادی که قرار بوده به دست آنها ترور شوند کشف و ضبط شده که در میان آنها نام 'یوآخیم گوک' رئیس جمهور پیشین آلمان و 'هایکو ماس' وزیر دادگستری این کشور مشاهده می شود. 
محافظه کاران راست افراطی همواره با گشودن درهای آلمان بر روی مهاجران عراقی، سوری و افغانی مخالف بوده اند. این افراد در نظر داشتند با ترور افراد سیاسی، مسئولیت آن را متوجه مهاجران کنند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.