یکی از بهترین فرصت‌ها برای پُر کردن اوقات فراغت جوانان در تفریحات سالم و ورزش است و می‌تواند آنها را از سرگرمی‌های پُر خطر دور کند؛ دوری از محیط‌هایی که ممکن است خطراتی مثل آسیب‌های اجتماعی را به دنبال داشته باشد.

به گزارش جماران؛ محمدباقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری عصر امروز (سه‌شنبه) در برنامه انتخاباتی‌اش در رادیو ورزش با اشاره به شرایط ورزش کشور، اظهار داشت: ارتقای سلامت جسمی و روانی جامعه را باید مورد توجه قرار دهیم، چرا نباید ورزش را مردمی کنیم؟ مگر کالاهای ورزشی چه پیچیدگی خاصی دارند که ما نمی‌توانیم آن‌ها را در داخل تولید کنیم؟

وی با بیان اینکه اگر در بهداشت و ورزش هزینه کنیم باعث ارتقاع سلامت در جامعه می‌شود و به قول مقام معظم رهبری هزینه در ورزش اسراف نیست، افزود: مشکلات مالی، کمبود فضاهای ورزشی، عدم آگاهی و... از جمله دلایل عدم توجه مردم به ورزش‌های همگانی است، بر اساس جغرافیای مناطق مختلف کشور باید برای ورزش همگانی برنامه‌ریزی کنیم.

قالیباف همچنین گفت: مهم‌ترین عنصر در پیشرفت یک کشور منابع انسانی است، ولی بدانیم اگر نیروی انسانی سالم نداشته باشیم نمی توانیم از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه بحران اقتصادی در بخش‌های مختلف تأثیر خودش را گذاشته و باعث شده خانواده‌های کم‌درآمد فرصت فکر کردن در مورد ورزش را نداشته باشند‌، گفت: یکی از بهترین فرصت‌ها برای پُر کردن اوقات فراغت جوانان در تفریحات سالم و ورزش است و می‌تواند آنها را از سرگرمی‌های پُر خطر دور کند؛ دوری از محیط‌هایی که ممکن است خطراتی مثل آسیب‌های اجتماعی را به دنبال داشته باشد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه ورزش هم باید مانند فرهنگ وارد سبد کالای خانواده‌های ما شود، تصریح کرد: انسان و جامعه سالم می‌تواند محور توسعه یک جامعه باشد، مهمترین عنصر در پیشرفت منابع انسانی است.

وی ادامه داد: ما اگر یک درصد جمعیت دنیا را داریم اما 5 درصد دارایی‌های دنیا در کشور ماست، سرمایه‌گذاری در سلامت از اولویت‌های دولت ما خواهد بود.

قالیباف یادآور شد: یکی از چالش‌های جدی کشور ما بحران اقتصادی است، مخصوصاً خانواده‌هایی که وضعیت مالی خوبی ندارند، واقعاً فرصت فکر کردن درباره ورزش دغدغه آنها نیست، این مشکلات اقتصادی برای دولت هم هست، اما نباید به موضوع ورزش بی‌توجه باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.