شبکه المیادین به نقل از منابع خود اعلام کرد که رزمایش آمریکا و هم پیمان های این کشور در اردن پوششی برای تجاوز به خاک سوریه است.

به گزارش جماران، المیادین دوشنبه شب در گزارشی نوشت: سوریه و متحدانش از نزدیک در مرزهای اردن تحرکات آمریکا، انگلیس و اردن به سوی سوریه را رصد می کنند.
بر اساس این گزارش، سوریه و متحدانش رزمایش آمریکا و همپیمانانش در اردن را مشکوک و پوششی برای لشکرکشی به سوریه می دانند.
این منابع اظهارداشتند که افزون بر 4 هزار و 500 فرد مسلح آموزش دیده برای ایجاد منطقه امن در اطراف سوریه آماده شده اند و این اقدام خود اشغالگری به شمار می رود.
ملت، دولت و متحدان سوریه با هرگونه اشغالی با هر اسمی مخالفند و آمریکا و هم پیمان های آن باید بدانند که در صورت تجاوز به خاک سوریه هزینه سنگینی را خواهند پرداخت.
ارتش سوریه می تواند سرزمین این کشور را از تکفیری هایی که به حامیان و ایجادکنندگان خود متکی هستند آزاد کند.
برخی منابع خبری نیز در روزهای گذشته از تجمع گسترده نیروها و تجهیزات نظامی آمریکا، انگلیس و اردن در مرزهای استان های السویدا و درعا از منطقه تل شهاب تا گذرگاه نصیب و منطقه الرمثاء تا خربه عواد خبر داده بودند.
این منابع اعلام کردند که 2هزار و 300 نیروی نظامی، یگان های تانک، بالگردهای کبری و بلک هوک در این منطقه مستقر شده و در انتظار اعلام ساعت صفر برای ورود به خاک سوریه هستند.
4هزار تروریست آموزش دیده در اردن نیز در منطقه التنف در داخل خاک سوریه مستقر شدند و یگان های توپخانه و موشکی نیز برای این تجاوز آماده شده و قرار است همه این نیروها با پشتیبانی هوایی آمریکا، هلند و بحرین وارد خاک سوریه شوند.
 'ولید المعلم' وزیرخارجه سوریه روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی گفت: خواستار درگیری با اردن نیستیم ولی اگر نیروهای اردنی بدون هماهنگی با دولت سوریه وارد خاک این کشور شوند متجاوز و دشمن به شمار می روند.
'محمد المومنی' سخنگوی رسمی دولت اردن پیشتر اعلام کرده بود کشورش در صورت نیاز در عمق خاک سوریه از مرزهایش دفاع خواهد کرد.
رزمایش اردن با نام 'شیر آماده' با مشارکت 7 هزار و 400 نظامی از 21 کشور و مشارکت 2 بمب‌افکن نیروی هوایی آمریکا، از روز یکشنبه در مرزهای سوریه آغاز شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.