آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز دوشنبه اعلام کرد که میلیون ها اروپایی ها روی موفقیت امانوئل مکرون رئیس جمهوری منتخب فرانسه حساب می کنند.

به گزارش جماران، وی ضمن ابراز خرسندی از پیروزی مکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به خبرنگاران گفت که وی امید میلیون ها فرانسوی و همچنین بسیاری در آلمان و اروپا را همراه خود دارد.
صدراعظم آلمان همچنین گفت که دو کشور آلمان و فرانسه طی چندین دهه دوستی مستحکمی را برقرار کرده اند.
وی افزود: آلمان و فرانسه با چالش های بسیاری مواجه هستیم و تلاش می کنند اتحادیه اروپا را به سوی آینده ای امن و موفق سوق دهند. 
مرکل گفت: تلاش می کنیم رویکردمان را هماهنگ سازیم و در جهت خیر و سعادت دو کشور و اروپا گام برداریم.
وی با آرزوی موفقیت برای مکرون و مردم فرانسه، ابراز امیدواری کرد که سطح همکاری با رئیس جمهوری جدید فرانسه دقیقا همین روح را ارتقا بخشد.
صدراعظم آلمان و دولت وی در جریان کارزار انتخاباتی فرانسه، از مکرون در برابر مارین لوپن رقیب راستگرای وی که با اتحادیه اروپا مخالف است، حمایت کردند.
مرکل همچنین بلافاصله پس از اعلام پیروزی مکرون در انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، با وی مکالمه تلفنی داشت و ضمن تبریک به او، تعهدش به اتحادیه اروپا را مورد تمجید قرار داد.
به گزارش ایرنا، امانوئل مکرون نامزد مستقل ریاست جمهوری فرانسه در انتخابات روزگذشته (یکشنبه) با کسب 66.1 درصد آرا در مقابل 34.9 درصد آرا مارین لوپن نامزد جبهه ملی، پیروز این انتخابات شد.
دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه سوم اردیبهشت ماه بین 11 نامزد از احزاب و جناح های مختلف سیاسی برگزار شد و در نهایت مکرون و لوپن به دور دوم راه یافتند. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.