استاندار همدان گفت: کل ریل‌گذاری راه‌‎آهن همدان از استان مرکزی در دولت تدبیر و امید صورت گرفت.

 

به گزارش جماران محمدناصر نیک‌بخت دوشنبه 18 اردیبهشت در آئین افتتاح راه‌آهن همدان- تهران با حضور رئیس جمهورف اظهار کرد: راه‌آهن همدان که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۸۳ بود، در دولت ۷۵۰ میلیارد دلاری از اولویت خارج شده بود درصورتی‌که در آن زمان هم ریل وجود داشت و هم واردات ریل ممنوعیت نداشت.

وی افزود: ۱۲۰ کیلومتر ریل‌گذاری در دولت تدبیر و امید صورت‌ گرفت و ۶۰ درصد زیرساخت‌ها در دولت یازدهم انجام گرفت.

نیک‌بخت با اشاره به نقش برجام در فعالیت راه‌آهن همدان عنوان کرد: به محض اینکه برجام به نتیجه رسید ورود ریل در دستور کار دولت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه پروژه راه‌آهن از سال ۸۳ تا کنون طی یک‌سال و نیم فعال شد، تصریح کرد: حتی یک متر از ریل‌گذاری راه‌آهن در قبل از دولت تدبیر و امید و برجام انجام نشده بود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه در شرایط رکورد، ریل‌گذاری به ۱۷۵۰ متر رسید، ادامه داد: دولت تدبیر و امید همزمان ریل ۵ مرکز استان را تأمین می‌کند در صورتی‌که در دولت ۷۵۰ میلیارد دلاری این اتفاق نیفتاد.

نیک‌بخت با بیان اینکه ایستگاه راه‌آهن در همه کشورهای دنیا نماد است، عنوان کرد: باید راه‌آهن در قلب شهرها بیاید و ساختمان زیبایی ساخته شود که مردم احساس راحتی کنند.

وی خاطرنشان کرد: ارتباطات کار مردم را آسان کرده است بنابراین مردم را اذیت نکنید، در زندگی خصوصی مردم مداخله نکنید و مقرراتی که دست و پای مردم را گرفته است را بردارید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.