«هیلاری کلینتون» نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، پیروزی «امانوئل مکرون» در انتخابات روز یکشنبه ریاست جمهوری فرانسه را ستود.

به گزارش جماران، کلینتون در واکنش به نتایج انتخابات فرانسه که مکرون نامزد مستقل با کسب 65.1 درصد آرا توانست در مقابل «مارین لوپن» نامزد جبهه ملی پیروز شود؛ در صفحه توئیترش نوشت: «پیروزی برای مکرون، فرانسه، اتحادیه اروپا و جهان؛ و شکست برای همه کسانی که در دمکراسی مداخله می کنند.»
کلینتون در ادامه این پیام تبریک خود داخل پرانتز می افزاید: رسانه ها می گویند نمی توانم درباره این مساله صحبت کنم.
بیزنس اینسایدر نیز در گزارشی در این زمینه نوشت: کلینتون در پیام تبریکش به ماکرون رسانه ها را به تمسخر گرفت. 
این گزارش افزود: اوایل هفته جاری، برخی از رسانه ها از هیلاری کلینتون به دلیل بیان اینکه مداخله روسیه تا اندازه ای عامل شکستش در انتخابات سال گذشته در مقابل «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری کنونی آمریکا بوده است، انتقاد کردند.
ستاد انتخاباتی مکرون جمعه گذشته همچون ستاد انتخاباتی کلینتون در معرض حمله هکری گسترده ای قرار گرفت که به انتشار هزاران مدرک و ایمیل در اینترنت منجر شد.
با وجود چنین حمله ای، مکرون توانست با کسب 65 درصد از آرا، مارین لوپن رقیب راست افراطی خود را که وعده داده بود در صورت پیروزی در انتخابات، فرانسه را از اتحادیه اروپا خارج کند، شکست دهد. 
به گزارش ایرنا، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه دیروز یکشنبه برگزار شد و مارین لوپن توانست 34.9 درصد از آرا را کسب کند. 
در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که در تاریخ 3 اردیبهشت برگزار شد، مکرون و لوپن به ترتیب 24.1 و 21.3 درصد آرا را کسب کردند و به دور دوم راه یافتند. 
ایمیل های هک شده ستاد انتخاباتی مکرون که حجمی بالغ بر 9 گیگابایت دارد، توسط کاربری به نام EMLEAKS روی تارنمای Pastebin قرار گرفت. 
تارنمای افشاگر ویکی لیکس در جریان کمپین های انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا، ایمیل های هک شده «جان پودستا» مدیر ستاد انتخاباتی کلینتون را منتشر کرد. 
آژانس امنیت سایبری ملی فرانسه (ANSSI) اعلام کرد درباره حمله هکری گسترده علیه ایمیل های ستاد انتخاباتی مکرون تحقیق خواهد کرد و کمیسیون انتخابات فرانسه نیز روز شنبه به رسانه های این کشور هشدار داد از انتشار اسناد و مدارک بدست آمده در جریان هک ایمیل ها خودداری کنند.
در حالی که هنوز عامل اصلی حمله هکری به فرانسه مشخص نیست، شماری از مشاوران کلینتون انگشت اتهام را به سمت روسیه نشانه گرفته اند.
نشریه هیل در گزارشی در همین زمینه آورده است: مشاوران سابق کلینتون درباره نفوذ روسیه هشدار داده اند و آن را نشانه دیگری برای تلاش روسیه جهت نفوذ در انتخابات کشورهای غربی عنوان کردند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.