در بامداد ششمین روز از وقوع حادثه انفجار تونل شماره یک معدن زمستان یورت آزادشهر، معدنکاران توانستند با استفاده از مسیر دوم تونل به پیکر 13 تن از معدنچیان جانباخته دسترسی پیدا کنند.

به گزارش جماران ، مدیر کل مدیریت بحران استان گلستان در جمع خبرنگاران در محل حادثه معدن آزادشهر اظهار کرد: با تلاش معدنکاران ساعت 1 و 53 دقیقه بامداد امروز خبر کشف جسد 13 معدنچی جانباخته در تونل شماره یک معدن زمستان یورت آزادشهر به ما اطلاع داده شد.

صادقعلی مقدم با اشاره به اینکه با این تعداد، مجموع جانباختگان حادثه معدن آزادشهر به 35 نفر افزایش یافته است، افزود: در حال حاضر تفحص در تونل شماره یک که محل انفجار گاز متان بوده، همچنین ادامه دارد.

وی ادامه داد: نیروهای مختصص از طریق "دویلی" که تونل شماره یک معدن را به تونل شماره دو متصل می کند، در حال انتقال اجساد معدنچیان هستند که البته این کار زمان بر خواهد بود.

مقدم در خصوص احتمال وجود معدنچیان محبوس شده دیگر در تونل معدن، گفت: آماری که بخش خصوصی به ما داده بود 35 مفقودی است که تاکنون به همین تعداد جانباخته پیدا شده است. البته به آماری که بخش خصوصی داده اطمینان نداریم و تا پاکسازی کامل تونل، در خصوص آمار نهایی معدنچیان جانباخته اظهار نظر نمی‌کنیم.

مدیر کل مدیریت بحران گلستان بیان کرد: عملیات آواربرداری و جست و جو در تونل شماره یک همچنان جریان دارد و تمام نقاطی که احتمال حضور معدنچیان در آنجا وجود دارد، توسط متخصصان معدن شناسایی و تک تک آنها جست‌وجو می‌شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.