گروه پ.ک.ک که مدتهای طولانی است در شمال عراق حضور دارد، علیه اقلیم کردستان عراق اعلام جنگ کرد.

به گزارش جماران، رضا آلتون از رهبران گروه پ.ک.ک که از روابط حسنه مسعود و نچیروان بارزانی رهبران اقلیم کردستان عراق با دولت ترکیه ناراضی است، اعلام کرد که از این به بعد دولت اقلیم کردستان جنوبی(کردستان عراق) جزو اهداف مبارزاتی این تشکیلات خواهد بود.
به گزارش روزنامه استار ترکیه، در حالی که تلاش ها برای برگزاری همه پرسی استقلال اقلیم کرد شمال عراق متمرکز شده، این تشکیلات علیه کردهای شمال عراق اعلام جنگ کرده است.
به نوشته این رسانه، آلتون اعلام کرده است که گروه پ.ک.ک پس از این به علت روابط حسنه مقامات کردستان عراق با دولت ترکیه، بدون در نظر گرفتن مرزها، اقلیم کردستان عراق را هدف قرار خواهد داد.
وی که علیه دولت آنکارا به علت حملات هوایی ترکیه به مواضع پ.ک.ک نیز جنگ تمام عیار اعلام کرده است، مدعی شد: این جنگ تمام عیار علیه اقلیم کردستان شمال عراق نیز خواهد بود.
بنا به اعلام سایت خبری ک.24، آلتون اعلام کرده است که این جنگ تمام عیار آغاز دورانی جدید برای پ.ک.ک خواهد بود و جنگ علیه اقلیم کردستان عراق در همه مناطق ادامه خواهد داشت.
وی مقامات اقلیم کردستان عراق را تهدید کرده است که پ.ک.ک کردستان جنوبی(اقلیم کردستان عراق) را به صورت جدی به منطقه ای جنگی تبدیل خواهد کرد چرا که قدرت اصلی ترکیه در اقلیم کردستان متمرکز شده و اگر قرار است به اقتدار ترکیه ضربه ای وارد شود، باید اقلیم کردستان عراق نیز مورد هدف قرار گیرد.
علی عونی از اعضای شورای رهبری حزب دموکرات کردستان عراق نیز با اعلام این که 'گروه تروریستی پ.ک.ک مانند یک مزدور برای آدم کشی فعالیت می کند'، اظهار کرد: این گروه با تهدید به جنگ چهره واقعی خود را نشان داد.
وی در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: 'گروه تروریستی پ.ک.ک از مدت ها پیش که در سنجار حضور دارد، در پی ایجاد فتنه و جنگ در منطقه است و با تهدید به جنگ اخیر، چهره واقعی خود را نشان داد و ما با این اعلام جنگ پ.ک.ک، بیش از پیش به اهداف این گروه تروریستی در دشمنی با کردستان در منطقه پی بردیم.'

وی این موضع پ.ک.ک آن هم قبل از همه پرسی استقلال اداره اقلیم کردستان شمال عراق را حاوی پیام زیادی دانست و گفت: در واقع این گروه خواهان برهم زدن وضع موجود است.
وی ادامه داد: 'در طول این سال ها منطقه کردستان عراق صدمات زیادی را از اقدامات و فعالیت های تروریستی پ.ک.ک متحمل شده است اما دیگر بیشتر از این نمی توانیم آنها را تحمل کنیم و هر چه زودتر آنها باید مناطق تحت کنترل اداره اقلیم کردستان شمال عراق را ترک کنند.'

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.