مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: در پی بارش شدید باران و وقوع سیلاب در شهرستان لردگان این استان 4 نفر ناپدید و 2 نفر زخمی شدند.

به گزارش جماران، ستار فرهادی تاکید کرد: این حادثه عصر یکشنبه بدنبال جاری شدن سیل در روستای سیدمحمد بخش منج از توابع شهرستان لردگان این استان رخ داد که در پی آن چهار نفر از بانوان ناپدید و 2 نفر دیگر از بانوان منطقه مصدوم شدند. 
وی افزود: تلاش برای یافتن ناپدید شدگان توسط نیروهای امدادی و منابع محلی آغاز شده اما تاکنون اثری از آنان مشاهده نشده است. 
فرهادی همچنین گفت: بارش شدید باران، تگرگ و جاری شدن سیل باعث خسارت به 40 خانوار روستایی این منطقه شده است. 
وی یادآور شد: بارش های روز گذشته در چهارمحال و بختیاری همچنین به پل های ارتباطی و زیرساخت های روستای دره یاس از توابع شهرستان کیار و روستای لبد از توابع شهرستان کوهرنگ این استان خسارت وارد کرد. 
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری اظهارکرد: پس از بررسی های کارشناسی میزان خسارت ناشی از بارش باران شدید، تگرگ و جاری شدن سیل در نقاط مختلف این استان اعلام می شود. 
وی گفت: با توجه به احتمال ادامه بارش ها و امکان جاری شدن سیل در استان، هشدارهای لازم به عشایر و ساکنان مناطق مختلف اعلام شده است. 
اداره کل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری روز گذشته در اطلاعیه ای به منظور مقابله با هرگونه حادثه احتمالی، آمادگی کامل فرمانداری ها و شهرداری های استان را خواستار شد. 
وقوع رعد و برق و بارش های رگباری شدید در روزهای اخیر، برخی عشایر کوچرو و دام های آنان را با مشکل روبه رو کرده بود که در این سیلاب تعدادی از دام های آنان تلف شد.
اداره کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری نیز در اطلاعیه جداگانه ای از عشایر و افراد محلی خواست تا از استقرار در ارتفاعات و چرای دام های خود در مناطق پرخطر پرهیز کنند. 
فعالیت سامانه بارشی چهارمحال و بختیاری به تناوب تا اواسط هفته جاری سبب آبگرفتگی، رگبار شدید و باران خفیف همراه با تگرگ و گاه وزش باد شدید در برخی از نقاط استان می شود. 
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.