یک وکیل دادگستری گفت: در انتخابات همه نامزدها وعده می‌دهند که راه‌آندازی سامانه ملی کارانه یک قدم جلوتر از وعده دادن است ممکن است کمیسیون نظارات بر انتخابات و تبلیغات این عمل را جزء تبلیغات ناصحیح قلمداد کند و به این دلیل با آن برخورد کند.

به گزارش جماران، جمشید نورشرق در مورد اقدام قالیباف در راه‌اندازی «سامانه ملی کارانه» و جمع‌آوری اطلاعات افراد جویای کار، گفت: تجمیع اطلاعات به این شکل می‌تواند قابل تامل باشد ولی باید توجه داشت که افراد بصورت ارادی و به خواست و با توجه به جایگاه این شخص اطلاعات خود را در این سایت وارد می‌کنند و اگر شخص حقیقی دیگری این سایت را راه‌اندازی می‌کرد کسی برای ثبت نام به این سایت مراجعه نمی‌کرد.

 

این حقوقدان افزود: تا زمانی که ضرری به افراد وارد نشده است جرمی اتفاق نیفتاده که قابل پیگیری باشد و تجمیع اطلاعات فی‌نفسه مسئولیتی به دنبال ندارد و فقط باعث می‌شود سطح انتظارات مردم بالا رود.

او خاطر نشان کرد: در انتخابات همه نامزدها وعده می‌دهند و این یک قدم جلوتر از وعده دادن است و احتمال دارد کمیسیون نظارت بر انتخابات و تبلیغات این عمل را جزء تبلیغات ناصحیح قلمداد کند و به این دلیل با آن برخورد کند.

او افزود: دادستان در زمانی می‌تواند به مساله ورود کند که جرمی اتفاق افتاده و یا اینکه وزارت کشور از این عمل شکایت کند تا قوه قضاییه بتواند ورود کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.