عضو شورای شهر تهران گفت: در بحث برجام جدا از دستاوردها، توانایی ایرانیان رقم خورد.

به گزارش جماران، «احمد مسجد جامعی» عصر شنبه در مراسم افتتاح ستاد انتخاباتی حسن روحانی در حزب کارگزاران افزود: ایرانیان از تبار بزرگ و سرافرازی هستند هیچ چیز تلخ تر از این نیست که حیثیت ایران و ایرانی خدشه دار شود، این بزرگی را در داستان‌های اساطیری می بینیم.
وی اظهار کرد: اما در دوره ای دست ایرانی بسته شد و شان ایرانی نادیده گرفته شد. ولی در بحث برجام جبران شد زیرا توانایی ایرانیان در اداره دیپلماسی در کنار ابرقدرت‌های جهان دیده شد.
مسجد جامعی گفت: زمانی بالاترین مقام اجرایی ایران برای سخنرانی در سازمان ملل حاضر شد و همه سالن را ترک کردند اما اکنون آن کوچک شدن جبران شد و عزت دوباره برگشت، پس نگذاریم وضع به آن روز برگردد و آن خاطرات تلخ تکرار شود.
وی تاکید کرد: شاید آنچه در این دولت اتفاق افتاد ادب و اخلاق بود، من نگران بسط بی انضباطی هستم چون با بی انضباطی توسعه ممکن نیست، نگران بی انضباطی در زندگی مردم هستم چون همه چیز از بی انضباطی در فکر شروع می شود و به عمل می رسد اگر دولت خاتمی موفق بود چون مبتنی بر اخلاق بود و به رای شخصی مبتنی نبود. 
مسجد جامعی تاکید کرد: وعده‌هایی ندهیم که هیچ دولتمردی نتواند به آن وفا کند، من نگران کسانی هستم که فریب این وعده‌هایی که محقق نمی شود را بخورند، در تهران گروه‌های مختلفی زندگی می کنند ممکن است به این حرفها امید ببندند.
وی گفت: باید با ادبیات و زبان مشترک با اقشار جامعه ارتباط برقرار کنیم که بسیار مهم است، اگر توانستیم در سطح بین‌المللی موفق باشیم برای این است که هنر گفت و گو را یاد گرفته ایم. 
عضو شورای شهر تهران گفت: زمانی که آیت الله هاشمی فقید رئیس جمهور شد سینما و تئاتر و برنامه‌های هنری در کشور اقبالی نداشت که در آن هشت سال نشاط آمد و شاخص‌ها افزایش یافت و اکنون وظیفه ما است که آن نشاط را حفظ کنیم زیرا این تلاش ها در خطر جو شعارهایی است که منجر به توسعه نمی‌شود.
وی گفت: شوراها یکی از اصول قانون اساسی است و به عنوان یکی از ارکان نظام از آن نام برده می شود و هربار اقبال نسبت به انتخابات بالا بود شورا در اختیار اصلاح طلبان بود و زمانی که اصلاح طلبان وارد شورا نشدند مشکلاتی در سطح ملی و محلی پیش آمد.
وی تاکید کرد: اگر دولت ملی و مدیریت محلی همسو باشد بسیاری از مشکلات شهر و شهروندان حل می شود.
مسجد جامعی گفت: اگر در انتخابات شورا مشارکت بالا نباشد، منافع ملی و محلی نباشد شاهد آسیب های ملی و محلی خواهیم بود، برنامه ریزی درست آن است که ساختار ملی و محلی از هم پشتیبانی کنند نه اینکه ساختار محلی با ساختار ملی رقابت کند. 
وی اظهار کرد: برای اولین بار کمیسیون کلانشهرها تشکیل شد، زمانی 70 درصد مردم در روستا و 30 درصد در شهرها بودند اما اکنون برعکس شده است.
* برای ایرانی آباد و آزاد پای صندوق های رای بیاییم
«فاطمه سعیدی» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: به امید اینکه روز 29 اردیبهشت همه ما برای ایرانی آباد و آزاد پای صندوق های رای بیاییم وهر کدام از ما ستاد روحانی با صدها رای باشیم.
وی افزود: چهار سال پیش در چنین روزهایی پس از آن هشت سال سیاه و تاریک که امیدواریم هرگز روی خودش را به ایرانیان نشان ندهد یک تجمیع اصلاحات طلبان به حمایت و رهبری خاتمی شکل گرفت.
وی اظهار کرد: در آن زمان روحانی توانست آرای مردم را جمع کند و دولت تدبیر و امید را راه بیندازد.
سعیدی گفت: به دولت روحانی نقد دارم اما فکر می کنم در این چند روز باقیمانده باید نقدها را کنار گذاشت و جز وحدت، یک دلی و یکپارچگی حرفی نزد، به عنوان یک نماینده مردم در مجلس خواهش می کنم در این انتخابات پای صندوق ها بیاید و دیگران را نیز دعوت کنند.
وی اظهار کرد: روز چهارشنبه مهمان خاتمی بودیم و فقط یک سفارش کرد اینکه مردم پای صندوق های رای بیایند، نه از کسی حمایت کرد و نه کسی را نقد کرد فقط گفت یک سفارش دارم و آن حضور مردم پای صندوق های رای است و فکر می کنم وقت آن است که اکثریت بیایند و پیروز خواهند بود. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.