«فرانسوا اولاند» رئیس جمهوری فرانسه روز شنبه در واکنش به هک سرورهای ستاد «امانوئل مکرون» نامزد راه یافته به دور دوم انتخاب ریاست جمهوری فرانسه گفت : ما با توجه به رویداد های مشابه احتمال رخ دادن چنین مسائلی را می دادیم و هیچ کاری بدون پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش جماران، اولاند با کنایه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزود : اگر هرگونه دخالتی در روند انتخابات مشاهده شود، رویه های پیش بینی شده عملیاتی خواهد شد.
رئیس جمهوری فرانسه ادامه داد : لازم است که در این زمینه تحقیقات صورت بگیرد.
وی با تاکید بر اینکه نمی توان با قاطعیت گفت که هک سرورهای ستاد مکرون با هدف اخلال در روند انتخابات صورت گرفته است یا نه، گفت : ما به شدت هوشیار بوده ایم.
ستاد انتخاباتی مکرون که به عنوان یک نامزد مستقل پا به انتخابات گذاشته و شانس اصلی پیروزی است، جمعه شب هدف حمله سایبری قرار گرفت و اسناد محرمانه این ستاد در شبکه های اجتماعی منتشر شد.
این در شرایطی است که حادثه مشابهی که سال گذشته در جریان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رخ داد، زنگ خطر را برای سیاستمداران فرانسه و دیگر کشورها به صدا در آورده است. 
در آن زمان سایت ویکی لیکس ایمیل های محرمانه مقام های ارشد حزب دمکرات را منتشر کرد و رسوایی سیاسی بزرگی برای آنها به بار آورد. 
«هیلاری کلینتون» نامزد حزب دمکرات این حادثه را از جمله عوامل اصلی شکست خود برشمرد و دولت وقت آمریکا روسیه را مسئول دانست؛ اتهامی که مسکو قویا آن را رد کرده است.
اکنون کمیسیون انتخابات فرانسه به رسانه های این کشور دستور داده است که محتوای ایمیل های هک شده مربوط به ستاد انتخاباتی مکرون را به جهت جلوگیری از تاثیر گذاری بر روند انتخابات، منتشر یا باز نشر نکنند.
مکرون و «مارن لوپن» نامزد حزب راست افراطی جبهه ملی در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری فرانسه به ترتیب موفق به کسب 24.01 و 21.30 درصد آرا شدند و به دور دوم راه یافتند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.