محسن هاشمی گفت: شورای شهر جای سکوت نیست، هنر این نیست که پول خرج کنید و رای بگیرید.

به گزارش جماران، محسن هاشمی در جوانان برای جوانان عنولن کرد: از این که این فرصت به من داده شد در خدمت شما جوانان باشم و از نزدیک با نظراتتان آشنا شوم تشکر می‌کنم. ۱۲ سال بر تهران صدارت می‌کنند ، باید شورای شهر را به نقد بکشیم که چرا به وظایفشان عمل نکردند سه دوره شورا اجازه داد تهران به این وضیعت بیفتد، در اتفاقات تهران مقصر فقط مدیر شهر نیست بلکه شورای شهر هم مقصر است.

او افزود: شورای شهر اول موفق نبود، آن روزها به شورای شهر حمله کردند و شهر نتوانست آن‌طور که باید توسعه پیدا کند. من قبل از آن که مدیر مترو شوم چهار سال در هیات مدیره بودم، قبل از انقلاب مدیریت به عهده شهرداری بود، ولی بعد از انقلاب به دولت سپرده اما من حکم خود را از وزیر کشور اصلاحات گرفتم که آقای خاتمی دوباره مترو را به بطن خودش یعنی شهرداری بازگرداند.

هاشمی یادآور شد: نقش شورای شهر در اداره شهر مهم است، وقتی احمدی‌نژاد مسند امور را بر عهده گرفت منوریل را مطرح کرد، من با این که حکمم را از او گرفته بودم آن زمان مخالفت کردم. جالب است شورای شهر هم مخالفت کرد اما او بعدا از طریق شرکت خصوصی اقدام کرد که شورای شهر هم مقابلش ایستادگی نکرد، وقتی قالیباف آمد پایه طرح را که نصب کرده بودند، برید و کسی هم برای این خرج بی‌برنامه قوه قضاییه نرفت.

او تصریح کرد: همین پل صدر و تونل نیایش نمونه‌ای دیگر از تدبیرهاست. من با آن مخالفت کردم. به شورای شهر رفتم و صحبت کردم و دیدند که کار تونل کارشناسی نیست اما باز هم ایستادگی نکردند و گفتند هزینه شده است. می‌دانید چرا پل صدر ۱۰ کلیومتر شد چون نمی‌شد آن را جمع کرد، باز هم تاکید می‌کنم اگر شورای شهر درست عمل نکند وضع شهر بدتر می‌شود.

هاشمی تاکید کرد: نمی‌دانم شما چرا فشار را بر مجریان می‌آورید، مدیرانی که کاری جز فروش شهر ندارند بعد هم می‌خواهند رییس‌جمهور شوند. شورای شهر جای سکوت نیست، هنر این نیست که پول خرج کنید و رای بگیرید، شورای شهر باید در بودجه‌نویسی نظارت دقیق داشته باشد. چرا از نیروهای شورای شهر باید گزارش گرفته شود و به آن‌ها بگویند چرا جلوی پروژه‌های غیراصولی را نگرفتید. فکر نکنید چون من پسر فلانی بودم در مخالفت من با منوریل همکاری کردند، آن روز هم گفتم من که قرار است پستم را از دست بدهم لااقل حرفم را بزنم. منوریل در تهران نماند اما رفت به قم که وضع موجود رخ داد.

او با طرح این سوال که چرا دستگاه‌های نظارتی برخی را تا زندان می‌برند اما جلوی این موارد نمی‌گیرد، گفت: شورای شهر نباید محل مناسبات سیاسی باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.