ضعف برنامه ریزی مسوولان شهرداری در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ، روی شهر آفتاب محل برگزای بزرگ ترین رویداد فرهنگی کشور سایه افکنده است.

به گزارش جماران، مستقر در شهر آفتاب، نمایشگاه بین المللی کتاب تهران آوردگاه خوبی برای محک توانمندی مسوولان و متولیان فرهنگی است.
دو روز از گشایش نمایشگاه می گذشت و بارش باران مشکلاتی ایجاد می کرد تا روز سوم که آبگرفتگی و فروریختن چادرها کار نمایشگاه را مختل کرد.
آب به غرفه ایتالیا به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه سرازیر شد.
در این بین چون نیرویی برای مدیریت در شرایط بحران برای نمایشگاه بین المللی کتاب به چشم نمی آمد کارگران برای کمک به غرفه داران که خسارت های زیادی دیده اند درخواست پول می کنند. 
دریافت وجه از سوی کارگران در شرایطی است که نمایشگاه طبق قرارداد، موظف به ارایه اینگونه خدمات به غرفه داران است.
شهرداری تهران سال گذشته کاستی های موجود در برگزاری نمایشگاه را به پای شتاب زدگی در حاضر کردن شهر آفتاب برای این رویداد گذاشت و مسوولان آن مکرر تاکید می کردند که این نخستین سال است که شهر آفتاب محل برپایی نمایشگاه شده است و حتما سال آینده این عیوب برطرف می شود.ولی به نظر می رسد امسال انتقادات و نارضایتی ها از طرف ناشران و بازدید کنندگان بیشتر شده است. 
معاون غرفه انتشارات آزاده می گوید: باران جمعه شب همه غرفه ها را پر از آب کرده بود و کامپیوتر و کتابهای ما طوری آسیب دید که مجبور شدیم غرفه را بسته و محل را ترک کنیم. 
حسین یگانه زاد می افزاید: هنوز پس از گذشت 24 ساعت از ماجرای شب گذشته موکت ها خیس است و بوی نم همه جا به مشام می رسد. 
ناشر دیگری تاکید می کند: نظافت چی ها و کارگران سالن ها برای انجام وظایف خود و تمیز کردن غرفه ها و فضای مقابل به عنوان های مختلفی مثل شیرینی تقاضای پول می کنند.
وی که خواست نامش ذکر نشود می گوید: اگر پول را نپردازیم کارگران کارشان را انجام نمی دهند. فعلا ما در این بحران گرفتار شده ایم و کسی هم به این موضوع رسیدگی نمی کند. 
نماینده ناشر دیگری در سالن غرفه های بخش دانشگاهی عنوان می کند: باران شب گذشته آسیب های زیادی به غرفه ما زده است تا جایی که با وجود باز شدن سالن در ساعت 10 صبح تا چند ساعت برق نداشتیم . 
وی می افزاید: کیفیت همه چیز از غذا و تمیزی سرویس های بهداشتی گرفته تا هوای داخل سوله ضعیف است. 
کارمند انتشارات نص می گوید : به سبب مهار نشدن باران جمعه شب و اینکه شیب آبهای جمع شده به سمت داخل سالن بود وضعیت بحرانی در اینجا حاکم بود ، اما هیچ مسوولی اعتراض ما را به آبگرفتگی جوابگو نبود و پیگیری های ما نتیجه نداشت. 
وی می افزاید: با وجود اینکه پایان کار فروش ساعت 20 اعلام شده ، اما به سبب قطع شدن برق سالن ناگزیر شدیم از ساعت 18 سالن را ترک کنیم و از این رو همه حساب و کتاب های مالی ما به هم ریخته است. 
فروشنده دیگری عنوان می کند : یکی از ضعف های بزرگ و بی تدبیری مسوولان برگزاری این است که در پارکینگ اختصاص داده شده به ناشران ، هر انتشارات فقط یک سهمیه و برچسب پارک دارد و این مساله باعث درگیری بسیاری از غرفه داران با مسوولان پارگینگ شده که برخوردشان احترام آمیز نیست ؛ حتی در پی درگیری من با مسوولان پارکینگ گوشی تلفن همراه من و برخی اقلام دیگر شکسته و خسارت زیادی متوجه ما شد. 
مهرانه نداف می گوید: بی برنامگی مسوولان توجیه بردار نیست زیرا سال گذشته هم باران خسارات زیادی به ما زد و این مساله غیر قابل پیش بینی نبود. 
این فروشنده کتب دانشگاهی تاکید کرد: مسوولان پاسخگو باشند که چگونه در غرفه های مثلا مسقف به سبب گل و شل ناشی از بارندگی و سوراخ بودن سقف همه لباس های ما گل آلود و غیر قابل استفاده شد. 
به نظر می رسد برخلاف گفته مسوولان برگزاری نمایشگاه مبنی بر کیفیت بالای خدمات و رفع معایب سال گذشته نمایشگاه ، دیدگاه ناشران ، غرفه داران و بازدید کنندگان مغایرت بسیاری با دیدگاه آنان دارد و وقتی بارش ساده باران شیرازه نمایشگاه کتاب را به هم می ریزد قصه اهمال و بی توجهی مسوولان با صرف بودجه های نجومی ادامه دارد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.