در پی وقوع یک حمله هکری علیه کمپین انتخاباتی امانوئل ماکرون چند دستیار سابق انتخاباتی هیلاری کلینتون کاندیدای سابق ریاست جمهوری حزب دموکرات آمریکا، روسیه را متهم به طراحی این حمله هکری علیه ماکرون کردند.

به گزارش جماران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز جمعه گزارش شد که ده‌ها هزار ایمیل متعلق به سیستم‌های کامپیوتری حزب امانوئل ماکرون، کاندیدای ریاست جمهوری مستقل فرانسه هدف حمله هکری قرار گرفته و در فضای مجازی منتشر شده است.

ستاد انتخاباتی ماکرون تایید کرد که هدف این حمله سایبری قرار گرفته اما در عین حال هشدار داد که ایمیل‌های افشا شده با اسناد جعلی مخلوط شده‌اند تا دروغ‌هایی را به وی نسبت دهند.

برایان فالون، دبیر مطبوعاتی سابق هیلاری کلینتون، کاندیدای ریاست جمهوری سابق دموکرات‌ها در واکنش خود، گفت: ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه دست به جنگی علیه دموکراسی‌های غربی زده و رییس‌جمهور کشور ما اکنون در سمت اشتباه قضیه قرار دارد.

همچنین رابی موک، مدیر سابق کمپین انتخاباتی کلینتون نیز در توئیتر نوشت: این اتفاق مدنظر کسانی باشد که تصور می‌کردند روسیه به نگرانی‌های ما پاسخ می‌دهد. ایمیل‌های کمپین ریاست‌جمهوری ماکرون در فضای اینترنت انتشار پیدا کرد.

افشاگری علیه ستاد انتخاباتی ماکرون در حالی انجام گرفت که قرار است امروز (شنبه) سکوت انتخاباتی در فرانسه برقرار شود تا دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور فردا(یکشنبه) برگزار شود.

همچنین ویکی‌لیکس که عامل افشای ایمیل‌های ماکرون بوده، ادعای ماکرون مبنی بر اینکه ایمیل‌های فاش شده با اسناد جعلی مخلوط شده‌اند را تکذیب کرد.

ویکی‌لیکس در توئیتر خود نوشت: ما هنوز هیچ اسناد جعلی در افشاگری‌ها علیه ماکرون نیافته‌ایم و بسیار تردید داریم که کمپین ماکرون سریعتر از ما در این زمینه عمل کرده باشد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.