یکی از اعضای شورای شهر تهران گفت: سهم زنان از پست های ارشد مدیریتی شهرداری تهران کمتر از یک درصد است، از مجموع 120 مدیر ارشد شهرداری تهران، فقط یکی از شهرداران مناطق که چند ماه قبل منصوب گردید، از بین بانوان انتخاب شده است.

به گزارش جماران، عصر امروز محمدباقر قالیباف در بخشی از مناظره دوم انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، گفت بیش از ۱۳درصد مدیران شهرداری زن هستند. 

اما رییس کمیته محیط زیست شورای شهر در گفتگو با خبرآنلاین چنین چیزی را رد می‌کند: حضور یک زن در بین مدیران ارشد شهرداری تهران که تنها چند ماه ار حکم انتصاب ایشان می گذرد، بیشتر اقدامی نمادین و نمایشی برای فرار از این واقعیت است که گفته نشود سهم زنان از مسئولیت های رده بالای شهرداری تهران صفر درصد است.

 

محمد حقانی گفت: سهم یک درصدی زنان در پست های ارشد مدیریتی شهرداری تهران، در شرایطی که بیش از 17 درصد کارکنان این مجموعه را بانوان تشکیل می دهند جای تأمل و تأسف دارد، خانم های شاغل در مدیریت شهری، عموماً دختران و بانوان تحصیلکرده و توانمندی هستند که به عنوان کارمند ساده در بخش های مختلف این مجموعه بزرگ، مشغول به کار هستند.

حقانی گفت: شهرداری تهران متشکل از 120 مدیر ارشد است که نیمی از آنها را معاونان و مشاوران شهردار و شهرداران مناطق و نیمی از آنها را نیز مدیران عامل سازمان ها و شرکت ها، مؤسسات و ستادهای زیر مجموعه شهرداری تهران تشکیل می دهند، جای تأسف و تعجب است که فقط یک پست از این 120 پست به بانوان اختصاص یافته است.

او گفت: البته سه چهار پست مدیریتی از جمله مشاور امور بانوان شهردار، مدیرکل امور بانوان شهرداری و مسئول ستاد توانمند سازی زنان خودسرپرست به زنان سپرده شده، چرا که آقایان چاره ای جز سپردن این مشاغل زنانه به بانوان نداشته اند، سهم یک درصدی زنان در مشاغل رده بالای مدیریتی شهرداری تهران، نشان دهنده نوع نگاهی است که آقایان نسبت به زنان و جایگاه آنها دارند.

رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: توجه داشته باشیم که نگاه جنسیتی به جای شایسته سالاری که طی این سال ها در مجموعه مدیریت شهری تهران حاکم بوده، اگر به بدنه مدیریتی کشور تسرّی پیدا کند، می تواند موجب محرومیت بانوان از همین حداقل مسئولیت هایی که امروز در سطح کشور به آنها اختصاص داده شده نیز بشود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 638028
  • منبع: خبرآنلاین
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.