پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در جریان سی‌ونهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها:

تصویب تشکیل اتحادیه شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور

در جریان سی‌ونهمین اجلاس شورای حقوقی استان‌ها، نمایندگان این شورا بررسی طرح "اجازه تصویب اساسنامه و تشکیل اتحادیه شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی سراسر کشور" را در دستور کار قرار دادند که پس از تصویب نمایندگان این شورا مقرر شد به هیات دولت ارسال تا مصوبه آن اخذ شود.

به گزارش جماران ، مهدی چمران در تشریح مصوبات سی‌ونهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها گفت: مباحثی درخصوص حادثه تلخ معدن آزادشهر توسط نمایندگان شورای عالی استان‌ها مطرح شد و آمادگی شوراها و شهرداری‌های سراسر کشور برای کمک به امدادرسانی کارگران محبوس شده در این معدن اعلام شد.

وی افزود: نخستین مصوبه این جلسه بررسی جزییات بودجه سال 1396 شورای عالی استان‌ها بود که با رای اکثریت اعضای این شورا به تصویب رسید. پیش از این نیز کلیات بودجه سال جاری در اجلاس قبلی شورای عالی استان‌ها به تصویب نمایندگان رسیده بود. همچنین مقرر شد هر یک از اعضا پیشنهادات خود را در جلسه آینده مطرح کنند تا در نشست‌های تخصصی مورد بررسی قرار گیرد و در نهایت به صحن شورا آورده شود و در صورت نیاز اصلاح شود.

رییس شورای عالی استان‌ها بررسی طرح اجازه تصویب اساسنامه و تشکیل اتحادیه شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی سراسر کشور را دیگر مصوبه سی‌ونهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها خواند و افزود: در حال حاضر ارتباط شهرداری‌ها با دنیا قطع است چراکه اتحادیه‌ای ندارند. همچنین در داخل کشور نیز نمی‌توانند کاری انجام دهند چراکه اتحادیه‌ای ندارند. سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز متعلق به وزارت کشور است و رییس آن عموما معاون عمرانی وزارت کشور است. در حقیقت شهرداری نهایتا در یک سازمان دولتی ادغام می‌شوند و نمایندگان شهرداری‌ها دولتی هستند در حالی که شهرداری‌ها یک نهاد عمومی غیردولتی هستند لذا باید توسط یک اتحادیه اقدامات آنها پیگیری شود.

چمران افزود: گاهی اوقات شهرداری‌ها بدهی‌هایی دارند که طلبکاران آنها از دادگاه حکم می‌گیرند و به راحتی از صندوق شهرداری که برای خدمات عمومی و پرداخت حقوق پرسنل است برداشت می‌کنند. به شکلی که در مواقعی در اسفندماه که زمان پرداخت حقوق پرسنل است، شاهد برداشت‌های ناگهانی از حساب‌های شهرداری بودیم لذا در این جلسه تصویب شد که اگر چنین حکمی توسط دادگاه صادر می‌شود از مازاد حقوق پرسنل و هزینه‌های خدماتی برداشت شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.