وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای خود با مقامات پاکستانی که در قالب سفر یک روزه با نخست وزیر این کشور گفت:حمله تروریستی به مرزبانان با تبعات تاثر برانگیز آن حاکی از نارضایتی برخی طرف های خارجی از روند رو به رشد تعاملات ایران و پاکستان است.

به گزارش جماران، محمد جواد ظریف در این ملاقات با تاکید بر اینکه هدف از این سفر رسیدگی به حادثه تاسف بار حمله تروریستی به مرزبانان کشورمان می باشد گفت: اهمیت مناسبات بین دوکشور و حسن مناسبات ایران و پاکستان ایجاب می کند تا با حضور قوی تر نیروهای پاکستانی در مناطق مرزی، توجه بیشتری به امور مرزی بین ایران و پاکستان بشود چرا که متاسفانه هر از گاهی شاهد تحرکات مذبوحانه و اقدامات تروریستی  گروهک ها در این منطقه هستیم.

وزیرخارجه کشورمان ادامه داد: در شرایطی که سال گذشته شاهد گسترش روابط فیمابین در حوزه های مختلف سیاسی تجاری و اقتصادی بوده ایم و با تعاملات و توافقات جدید انتظار می رود روابط تهران – اسلام آباد وارد عرصه جدیدی شود.
وی ادامه داد:حادثه غیرانسانی مذکور با تبعات تاثر برانگیز آن حاکی از نارضایتی برخی طرف های خارجی از روند رو به رشد تعاملات ایران و پاکستان است.
ظریف همچنین بر لزوم همکاری مسئولین و دوایر ذیربط طرفین پیرامون بررسی عاجل موضوع و نجات سرباز مصدوم و همچنین اتخاذ راهکارهای مناسب جهت اجتناب از تکرار این گونه حوادث در آینده تاکید کرد.
نواز شریف نخست وزیر پاکستان هم ضمن ابراز تاسف عمیق دولت و ملت پاکستان نسبت به بروز حادثه تروریستی مذکور گفت: حفظ حسن مناسبات با همسایه خوب پاکستان یعنی ایران یکی از اصول و رویکردهای اساسی پاکستان است و بدانید که هرگونه صدمه به ایران به معنای صدمه به پاکستان بوده و ما عمیقا از بروز حادثه فوق متاسفیم و تمامی مساعی خود را برای همکاری دوایر ذیربط دو کشور به منظور بررسی حادثه تروریستی مذکور صرف کرده و همچنین ارتباطات قوی تر بین تهران و اسلام آباد مسئولین مربوط دو کشور را مثبت ارزیابی می کنیم و امیدوارم که با تقویت و استمرار روند همکاری ها، حفظ حسن مناسبات و تعامل بیش از پیش مسئولین و دوایر ذیربط شاهد عرصه جدیدی از همکاریها باشیم و در آینده هم چنین حوادث تلخی را در منطقه مرزی خود نداشته باشیم.  

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.