• کدخبر: 636458
  • منبع: خبرگزاری صداو سیما
  • نسخه چاپی

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

قالیباف در گفتگوی تلویزیونی ضبط شده شبکه خبر؛

اول باید ببینیم انقلاب چیست و انقلابی کیست

یک انقلابی حتما باید روحیه مبارزه با رانت خواران و فساد و مبارزه با آن 4 درصد را داشته باشد.

نامزد انتخابات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری: اول باید ببینیم انقلاب چیست و انقلابی کیست و سپس مصادیق آن را دنبال کنیم.
به گزارش جماران، محمد باقر قالیباف در گفتگوی تلویزیونی با شبکه خبر و در پاسخ به سوال مجری افزود:  با توجه به نگاه های مقام معظم رهبری و خواست های مردم بر این باور هستم انقلاب یعنی مجموعه کارهایی که در چهارچوب اسلام سیاسی امام (ره) برای خدمت به مردم اتفاق بیفتد.
 
وی اضافه کرد: هدف ما در 12 فروردین سال 58 همین بود که نظام مقدس جمهوری اسلامی بتواند به جامعه خدمت کرده و جامعه را به سمت رفاه مادی و سعادت اخروی پیش ببرد. انقلاب نیز هر کسی است که بتواند این کار را انجام دهد تا کارآمدی دین در اداره امور جامعه را برای این مردم عزیز را اولویت محرومان و مستضعفان به اثبات برساند. 
 
وی گفت:  کسی نمی تواند بگوید من انقلابی هستم اما از مردم جدا باشد و به توده های مردم توجه نکند. انقلاب ما انقلاب مستضعفان و یک انقلاب مردمی بوده است.
 
قالیباف افزود: بخشی از افراد در جامعه تافته جدا بافته هستند، به این معنی که قانون شکنی کرده، قانون را دور می زنند و با استفاده از رانت و ها اطلاعات از توده مردم جدا هستند. این افراد ویژه خوارانی هستند که برای مردم مشکلات و چالش هم درست می کنند
 
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: انقلابی کسی است که بتواند دغدغه مردم را حل کند. امروز نزدیک به 10 میلیون از جامعه در فقر شدید هستند و 25 میلیون نفر از کم در آمد ها هستند.
 
قالیباف گفت: ما در حین اینکه 1 درصد جمعیت دنیا را داریم اما 5 درصد منابع را داریم، بنابر این انقلابی نمی تواند بگوید نداریم و نمی شود. ما امروز جوان های قابل و خلاقی را داریم که با فناوری ها و مدیریت نسل چهارم آشنا هستند؛ انقلابی نمی تواند بگوید ما نمی توانیم.
 
این نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: هدف اصلی ما خدمت به مردم در سایه نظام اسلامی است.
 
محمدباقر قالیباف در استودیو خبر شبکه خبر سیما ادامه داد : معتقدم یک انقلابی حتما باید روحیه مبارزه با رانت خواران و فساد و مبارزه با آن 4 درصد را داشته باشد.
 
او افزود: یکی از نقاطی که امروز به مردم، تولید کننده و کارخانه داران فشار وارد کرده و حتی برای بسیاری از افرادی که تولید ثروت می کنند مزاحمت ایجاد می کند، قاچاقی های کالا هستند.
 
قالیباف صریح کرد: امروز حدود 25 میلیارد دلار قاچاق کالا صورت می گیرد و قطعا این قاچاق کالا را افراد ضد انقلاب انجام می دهند؛ چون خلاف منافع کشور عمل می کنند.
 
او گفت: دلال ها و زالو صفاتی هستند که از دسترنج مردم، کارگران و تولید کشاورزان سود انبوه می برند و گرانی را به روی دست مردم می گذارند اما دولت مردم رسیدگی به این موارد را در اولویت می داند، ما با عمل و رفتارمان این روحیه انقلابی را ترویج خواهیم کرد.
 
قالیباف افزود: قوه مجریه می خواهد مسئولیت اداره و اجرای کشور را برای یک دوره چهار ساله بر عهده بگیرد و 80 میلیون جمعیت با این همه سرمایه و منابع انسانی می خواهد ظرفیت های خود را در اختیار رئیس دولت قرار دهد. از این رو بدون داشتن یک کارنامه مشخص اجرایی و بدون توان لازم، بقیه موارد تحت ثاثیر قرار می گیرد.
 
این نامزد انتخاباتی گفت: رئیس دولت نباید مشکل مردم را حل نکند و دغدغه های مردم و رهبری به زمین بماند. دغدغه های مقام معظم رهبری نیز جز دغدغه های مردم چیز دیگری نیست ازین رو دولت باید وظیفه خود را در مقابل قانون اساسی و بودجه سالیانه و برنامه پنج ساله انجام دهد.
 
او یکی از نکاتی که مردم امروز با دولت دچار چالش هستند را ضعف و ناکارآمدی دولت عنوان کرد و ادامه داد : امروز کمتر کسی از افراد تحصیل کرده و ماهر یا افراد غیر تحصیل و بدون مهارت را می بینید که از بیکاری رنج نکشد. حتی آنهایی که مشغول به کار هستند نیز امنیت شغلی ندارند و فکر می کنند کارگاه و تولیدی آنها هر روز ممکن است با مشکلی روبرو شود.
 
قالیباف افزود: در شرایطی که سالانه یک میلیون و 300 هزار نفر به جمع کسانی که می خواهند در بازار کار مشارکت کنند، اضافه می شود که باید پاسخگوی آنها هم باشیم. وقتی این مشکل از دید اینها قابل حل نیست، نه می توانیم بگوییم دولت انقلابی و کارآمد است و نه می توانیم بگوییم به وظیفه خودش توجه کرده است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 636458
  • منبع: خبرگزاری صداو سیما
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.